Θ.Χουλιάρας: H Ναυτιλία σε τροχιά ανάκαμψης!

Εχουμε την τιμή να πάρουμε συνέντευξη από τον κο Θεόδωρο Χουλιάρα, Προέδρου του Ινστιτούτου Ναυτιλιακών και Οικονομικών Μελετών και Πρόεδρο του ΔΣ της Αγγλικής εταιρίας Upmaritime London Ltd, μια από τις κορυφαίες εταιρίες στο Λονδίνο, που ειδικεύεται σε πωλήσεις πλοίων, αεροσκαφών και διαμεσολάβηση σε σχετικές με τον κλάδο μεταφορών με πλοία

 

Κύριε πρόεδρε, με αφορμή την διοργάνωση του 10ου Ναυτιλιακού συνεδρίου σας την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου του 2018, και με αφορμή την ιστορική απόφαση του Ινστιτούτου να επιτρέψει εισδοχή νέων μελών, μιλήστε μας λίγο για το Ινστιτουτο IMES.

Το Ινστιτούτο Ναυτιλιακών και Οικονομικών Μελετών(IMES), ιδρύθηκε τον Μάιο του 2011, αρχικά ως ένα Ιντερνετικό Think Tank, με στόχο τη δημιουργία ενός δυναμικού πεδίου συνάντησης, επικοινωνίας, ανταλλαγής γνώσεων και συνεργασίας των επιστημόνων και επαγγελματιών του ευρύτερου χώρου των Ναυτιλιακών Οικονομικών, σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Σήμερα 6 και πλέον χρόνια μετά τον πρώτο κύκλο ζωής του, το Ινστιτούτο έχει ήδη μετατραπεί από ένα διαδικτυακό Think Tank σε μια οργανωμένη και πολύ-επίπεδη Διεθνής Λέσχη διαβαθμισμένων Ναυτιλιακών και επιχειρηματικών πληροφοριών. Το IMES αντλεί κι επεξεργάζεται θέματα που προέρχονται από υψηλής διαβάθμισης εμπιστευτικές πληροφορίες, τις οποίες μοιράζεται θεσμικά μέσω από επίσημες συνεργασίες του με Διεθνή Ινστιτούτα, Πανεπιστήμια , Πρεσβείες καθώς και υπηρεσίες στρατηγικών και γεωπολιτικών Πληροφοριών σε 12 χώρες σε όλο τον πλανήτη,ενώ μέχρισήμερα έχειήδη διοργανώσει σε Ελλάδακαι εξωτερικό 15 Διεθνή Ναυτιλιακά Συνέδρια.

Το IMES έχει δημοσιεύσει απόρρητες εκθέσεις για λογαριασμό διεθνών οίκων, ενώ αρκετές φορές έχει εκπονήσει αναλύσεις και intelligence reports για λογαριασμό εταιρειών, που της ανέθεσαν ειδικό ερευνητικό έργο.
Μέχρι σήμερα το IMES είχε επιλέξει μια χαμηλού profile παρουσία, αφήνοντας ελάχιστες από τις απόρρητες μελέτες και εργασίες της να διαρρεύσουν δημόσια. Αξίζει να αναφέρουμε πως ουσιαστικά ένα 20% μόνο των συνολικών εργασιών και μελετών μας δημοσιοποιούνται στο ευρύ κοινό, ενώ το υπόλοιπο 80 % διαχέεται με την μορφή εμπιστευτικών Intelligence Reports στα ΜΟΝΙΜΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ή τους οργανισμούς για τους οποίους εκπονήσαμε την αντίστοιχη μελέτη. Μοναδική δημόσια παρουσία του IMES πιθανόν να παρατηρήσατε μέσω της Ναυτιλιακής Οικονομικής εφημερίδας Maritime Economies την οποία το IMES στηρίζει από το πρώτο φύλλο κυκλοφορίας της πριν από 6 χρόνια, καθώς και του Ναυτιλιακού μας περιοδικού Maritime Intelligence ( το οποίο εκδίδεται ήδη εδώ και 4 χρόνια ), για την δημοσιοποίηση ιδεών και αναλύσεων από τον χώρο των Maritime GeoEconomics.

 

 

 

 

 

 

Μιλήστε μας τώρα για την απόφαση σας να ανοίξετε τις πύλες του IMES σε νέα μέλη.
Mέλη του Ινστιτούτου μπορούν να εγγραφούν όλοι οι εμπλεκόμενοι με την Ναυτιλία και κυρίως όσοι εργάζονται, σπουδάζουν, ή μελετούν θέματα που ειδικεύονται με τα Maritime Economics, Maritime Finance , Maritime Law, Investment Banking, Maritime Education, Maritime Analysis, Maritime Operations, Maritime Management. To IMES ως Ινστιτούτο Ναυτιλιακών & Οικονομικών Μελετών είναι οργανωμένο και συντονίζεται από 4 επίπεδα διακυβέρνησης. 1. Steering committee ( 10 μελής καθοδηγητική ομάδα ) 2. Advisory Board ( Επιτροπή των Σοφών , 5 επίτροποι σε 5 επιτροπές ) 3. Members ( Μόνιμα Μέλη , Φοιτητές ) 4. Followers ( απλοί διαδικτυακοί φίλοι ……)Επίσης και εναλλακτικά κάποιος θα μπορούσε αν πληρεί τις προϋποθέσεις να επιλέξει την φοιτητική ταυτότητα μέλους. Κάθε φοιτητής Ανώτατων Οικονομικών Σχολών, Νομικών σπουδών, Σχολών Επιστήμων της Διοίκησης, Τεχνολογικών ή άλλων Σχολών με γνωστικό αντικείμενο που συμπεριλαμβάνει την ναυτιλιακή οικονομική, μπορεί να αποκτήσει την ιδιότητα του Φοιτητή-Μέλους. Τα μέλη του IMES έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν ισότιμα στις ενέργειες της Ένωσης για την προώθηση των στόχων της. Δικαιούνται να δημοσιεύουν μελέτες, άρθρα, επιστημονικές εργασίες, να συμμετέχουν ως ομιλητές στα συνέδρια του Ινστιτούτου εντός και εκτός Ελλάδος, να λαμβάνουν εμπιστευτικές πληροφορίες και μελέτες προτού αυτές δημοσιοποιηθούν. Η επιλογή των θεμάτων έρευνας και μελέτης γίνεται από την 10 μελή Steering Committee της οποίας κάποια από τα μέλη εργάζονται στο Advisory board ή επιτροπή των σοφών όπως θα την λέγαμε με απλά λόγια. Σκοπός μας και επιθυμία μας είναι ο σταδιακός εμπλουτισμός αυτού του Advisory Board με ανθρώπους που να έχουν το ακαδημαϊκό ή επιστημονικό ή επαγγελματικό background ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν αυτόνομα σε κάποια από τις επιτροπές των σοφών, με την απλή επίβλεψη του Steering committee που θα αρκεστεί στον εποπτικό του ρόλο. Για το 2018 και ΜΟΝΟ, η διαδικασία αποδοχης μελων βασίζεται στην αξιολόγηση του βιογραφικού που ο οποιασδήποτε επιθυμεί να μας στείλει με σκοπό την πιθανή αποδοχή και τελικά εισδοχή του. Αργότερα η διαδικασία θα εμπλουτιστεί με την απαραίτητη εισήγηση 2 ενεργών υφιστάμενων Μόνιμων Μελών μας.

 

 

 

 

 

 

Ποιες είναι οι εκτιμησεις για την αγορά Ναυτιλιακών Ναύλων και Αγοραπωλησίας Πλοίων; Οι τιμές των ναύλων πού αναμένεται να κυμανθούν φέτος και για ποιό λόγο; Τι εκτιμάτε ότι θα γίνει στις τιμές μεταπώλησης και αγορά πλοίων; Ποιοι παράγοντες τις επηρεάζουν φέτος, και προς ποια κατεύθυνση;

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «The Review of Maritime Transport 2017» της UNCTAD, το μερίδιο του ελληνόκτητου ως τμήμα του παγκόσμιου στόλου ανήλθε στις αρχές του 2017 (Ιανουάριος 2017) στο 16,71% με βάση υπολογισμού τους dwt (dead-weight tonnage), έναντι μεριδίου 16,36% το 2016 και μόλις 15,53% στις αρχές του 2009.  Παράλληλα, χρηματοοικονομικοί οίκοι, μεταξύ των οποίων και η Fearnley Securities, βλέπουν περαιτέρω άνοδο του κλάδου και των αξιών των πλοίων τον επόμενο χρόνο. Οι αναλυτές του νορβηγικού οίκου αναλύσεων εκτιμούν ότι θα υπάρξει και σημαντική άνοδος των τιμών των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται bulk carriers, παρά το γεγονός ότι ορισμένες εξ αυτών έχουν ήδη κερδίσει πάνω από 25% κατά το τρέχον έτος.
Την ίδια στιγμή οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο τέλος του 2017 αυξάνουν τον ρυθμό της αγοράς πλοίων, έχοντας επενδύσει από τις αρχές του χρόνου μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου 4,06 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 253 πλοίων. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Allied Shipping Research από αυτά τα πλοία, τα 158 είναι φορτηγά συνολικής αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων, 63 είναι δεξαμενόπλοια αξίας 1,4 δισ. τα 29 είναι containerships αξίας 312 εκατομμυρίων δολαρίων και τρία υγραεριοφόρα αξίας 167 εκατομμυρίων.
Και όλα αυτά με τον δανεισμό των Greeks της ναυτιλίας να ξεπερνά τα 57 δισ. δολάρια. Oι Έλληνες εφοπλιστές, που πάντως καταφέρνουν επί τρία συνεχόμενα χρόνια να μειώνουν το δανεισμό τους είναι περιζήτητοι πελάτες. Eίναι ενδεικτικό ότι η Berenmberg από τη Γερμανία αγοράζει μετά το άλλο «πακέτα» από το χαρτοφυλάκιο της Royal Bank of Scotland.
Αξλιζει να σημειωθεί, ότι η Bimco επισημαίνει ότι οι τροχοί της παγκόσμιας οικονομίας γυρίζουν γρηγορότερα και ταχύτερα, όπως αποδεικνύεται από την αυξανόμενη αύξηση της παραγωγής, φθάνοντας σε επίπεδα προ της κρίσης σε ορισμένες προηγμένες οικονομίες. Μάλιστα η Bimco επικαλείται εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που αναθεωρούν προς τα πάνω τους δείκτες της παγκόσμιας ανάπτυξης με προφανή τα οφέλη και για τη ναυτιλία. Η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο θα αυξηθεί 2,8% το 2017, με τα συνολικά φορτία να φτάνουν τα 10,6 δισ. τόνους έναντι 2,6% το 2016. Επίσης οι προβλέψεις για το διάστημα μεταξύ 2017 και 2022 κάνουν λόγο για μία ετήσια αύξηση του διά θαλάσσης εμπορίου κατά 3,2%. Όλα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Ναυτιλία μπαίνει σε τροχιά ανάκαμψης καθώς ή αύξηση του Παγκόσμιου εμπορίου και κατά επέκταση του Θαλάσσιου εμπορίου, οδηγεί σε περισσότερες Ναυτιλιακές «δουλειές». Αυτό δεν είναι έκπληξη καθώς το 90% όλων , μα όλων των προϊόντων που διακινούνται παγκοσμίως, διακινούνται από την Θάλασσα.

 

Μιλήστε μας, αν θέλετε, για την θεματολογία και τις εργασίες του 10ου Ναυτιλιακού σας συνεδρίου

Το συνεδριο θα διεξαχθεί στις 10 Ιανουαρίου του 2018, είναι το 16ο Ναυτιλιακό συνέδριο του οργανισμού μας, αλλά το 10ο που συν διοργανώνουμε με το «παιδί μας» την Ναυτιλιακή μας εφημερίδα MARITIME ECONOMIES, είναι ανοιχτό και δωρεάν και μπορούν σε αυτό να συμμετέχουν ως κοινό ακόμα και άτομα έξω από τον Ναυτιλιακό χώρο, αλλά με ακούσματα ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ή ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ.
Το συνέδριο έχει τίτλο :Shipping Finance & Capital Markets. Shipping as Private or Listed? The Shipping Finance Alternatives in 2018
Στο πρώτο Session θα υπάρξει ένα γόνιμο Debate μεταξύ Εισηγμένων στα μεγαλύτερα Χρηματιστήρια Ναυτιλιακών εταιριών και Μη εισηγμένων Ναυτιλιακών εταιριών. Στο δεύτερο session θα εξετάσουμε τις απόψεις των Μεγάλων Τραπεζών όπου σε ένα αντίστοιχο debate θα συζητήσομε με τους εκπροσώπους των Private Equities και των Hedge Funds για τις εναλλακτικές λύσεις στο σύγχρονο Shipping Finance.

 

 

 

 

 

 

Σημείωση :

1. Για αιτήσεις εισδοχής στην Λέσχη IMES , μπορούν να απευθύνονται στο email: steering@instimarec.eu

2. Γιά δηλώσεις συμμετοχών στο συνέδριο μπορείτε να κάνετε μέσω της ιστοσελίδας  www.Instimarec.eu ή στο link εδώ

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •