Μας αξίζει ένα πολύ καλύτερο Υπουργείο Τουρισμού!

Του Μιχάλη Ξηρουχάκη.

Ως Έλληνας χαίρομαι που σε αυτή την δυσμενή για τα οικονομικά της η χώρα μας παρουσιάζει σημαντική αύξηση στον τουρισμό.

Όμως το γεγονός ότι η  Υπουργός Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά συνηθίζει να  αυτοδιαφημίζεται  στα social media προβάλλοντας την αύξηση τουρισμού στην χώρα μας, πχ. ο αριθμός των  15 αναρτήσεων  για το θέμα αυτό στον λογαριασμό της στο  facebook στον μήνα Ιούλιο, είναι  υπερβολικός.

Και ως έξυπνη πολιτικός  η κυρία υπουργός έχει απενεργοποιήσει τα σχόλια για να  μην επικοινωνεί κανείς μαζί της παρά μόνον να βλέπει το κοινό των social media το υποτιθέμενο έργο της. Αυτό όμως που κάνει η κυρία υπουργός είναι μέγιστο ηθικό κυρίως  ατόπημα.

Εκμεταλλευόμενη τη  συγκυρία αύξησης του αριθμού των αφίξεων προβάλλεται στα social media προς αλίευση ψήφων. Πιθανόν να έχει κάποιο πρόσκαιρο κέρδος πολιτικό όμως θα έχει χάσει την ευκαιρία να γράψει  ιστορία  διοικώντας ένα σπουδαίο Υπουργείο υποστηρίζοντας μαζί με το Υπουργείο Πολιτισμού τομές σαν και αυτές που θα αναφέρουμε παρακάτω.

Γιατί αυξάνεται ο Τουρισμός

Εννοείται πως οι λόγοι αύξησης της προσέλευσης των τουριστών στην χώρα μας οφείλεται σε συγκεκριμένους λόγους όπως:

  • Κατακόρυφη πτώση τουρισμού στην Β. Αφρική (Αίγυπτος, Τυνησία, Αλγερία) αλλά και στην Τουρκία
  • Χαμηλό κόστος διακοπών σε σχέση με την ποιότητα και τις ομορφιές που προσφέρει η χώρα μας
  • Νέοι επιχειρηματίες που προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας με έμφαση στον σεβασμό στον πελάτη και το φυσικό περιβάλλον
  • Επιθυμία των επισκεπτών να γνωρίσουν – και να ζήσουν – την πραγματική Ελλάδα της ιστορίας του πολιτισμού και των εκατοντάδων αρχαίων μνημείων και όχι εκείνη των μεγάλων ξενοδοχείων και των all inclusive

Το πρόβλημα με το Υπουργείο Τουρισμού

Η Έλενα Κουντουρά μου ήταν συμπαθής ως αθλήτρια και ως μοντέλο. Πίστευα ότι με τόσες εικόνες που έχει από την εμπειρία και τα ταξίδια της στο εξωτερικό μπαίνοντας στην πολιτική και έχοντας την τιμή να της δοθεί το Υπουργείο Τουρισμού  θα μπορούσε να εστιάσει τις ενέργειες της εκεί όπου οι προκάτοχοι της δεν τόλμησαν να το κάνουν μέχρι σήμερα.

Δηλαδή με απλά λόγια να κάνει μερικές ρηξικέλευθες κινήσεις ως νεοεισερχόμενος Υπουργός Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως τα παρακάτω :

  • Να αναδείξει την ανάγκη εκμοντερνισμού των ελληνικών μνημείων με 3D animation όλων των χώρων τους για την πληρέστερη και πιο άμεση κατανόηση της ιστορίας από τους επισκέπτες
  • Να αναδείξει την ανάγκη προσέλκυσης εθελοντών, νέων από την Ελλάδα αλλά και από όλο τον κόσμο με διάθεση κοινωνικής προσφοράς

Να αναδείξει και να υποστηρίξει το σπουδαίο και  αλτρουιστικό έργο μη κερδοσκοπικών οργανισμών ( πχ Διάζωμα) και των ιδιωτικών μουσείων

  • Να προωθήσει με καμπάνιες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τον έναν οδικό χάρτη των ελληνικών μνημείων παγκόσμιας (ή μη ) κληρονομιάς
  • Να σχεδιάσει από την αρχή τα πωλητήρια των μουσείων που είναι μικρά σε μέγεθος και φτωχά σε αντικείμενα στερώντας σημαντικούς και πολύτιμους οικονομικούς πόρους
  • Να σχεδιάσει και να εντάξει στο Υπουργείο Τουρισμού μια νέα στρατηγική Πολιτιστικής ενημέρωσης για όλα τα μέρη που επισκέπτονται οι Τουρίστες στην χώρα μας

Τουρισμός και Πολιτισμός είναι σαν αδέλφια και πάνε μαζί. Στην πλειοψηφία τους οι Τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα για την θάλασσα και τον ήλιο αλλά και για την πολιτιστική της κληρονομιά όπως τα μνημεία, τα αρχαία θέατρα, οι βυζαντινοί ναοί κλπ.

Το παράδειγμα του αρχαιολογικού χώρου της Ολυμπίας

Είχαμε την εμπειρία να διαπιστώσουμε την ανάγκη  αλλαγής και της εφαρμογής πολλών από τα  αναφερθέντα παραπάνω κατά την επίσκεψη μας στην Αρχαία Ολυμπία και τη  Αρχαία Επίδαυρο.

Στην Ολυμπία δεν υπάρχουν σημεία να καθίσεις στον Αρχαιολογικό χώρο, πχ παγκάκια με αποτέλεσμα οι επισκέπτες πολλές φορές εύκολα να περνάνε από πάνω το σκοινί που παρεμβάλλεται και να κάθονται στα μνημεία. Γενικά λείπει η σήμανση με τις αποστάσεις μεταξύ των χώρων και σημεία σκίασης σε μια περιοχή που  η θερμοκρασία είναι εξαιρετικά υψηλή μετά τον Μάιο. Ο χώρος του μουσείου χρειάζεται σίγουρα επέκταση ενώ οι επισκέπτες μπορούν και πιάνουν τα αγάλματα μιας και η πρόσβαση σε αυτά  είναι ελεύθερη αν εξαιρέσεις το σχοινί που μεσολαβεί. Το πωλητήριο είναι πολύ μικρό και με ελάχιστα προς πώληση αντικείμενα.

 

Κάτι ανάλογο από άποψη οργάνωσης χώρου συναντάς και στην Αρχαία Επίδαυρο. Πολύ μικρό μουσείο, σίγουρα θα υπάρχουν και άλλα αγάλματα φυλαγμένα σε αποθήκες λόγω έλλειψης χώρου. Το πωλητήριο επίσης είναι εξαιρετικά μικρό ενώ η εικόνα της καντίνας και των αδέσποτων σκυλιών στην είσοδο της Επιδαύρου είναι πέραν κάθε περιγραφής.

Με λίγα λόγια η οργάνωση και των δύο προαναφερθέντων αρχαιολογικών μνημείων παραπέμπει σε αυτήν της δεκαετίας του ’70.

Επίλογος

Και στους δύο αυτούς Αρχαιολογικούς χώρους δεν σου δίνεται σε καμία περίπτωση η εντύπωση της φιλοξενίας και της ατμόσφαιρας ευχαρίστησης των ανθρώπους για το γεγονός ότι από την  Ελλάδα αλλά και από όλο τον κόσμο που μας επισκέπτονται από όλα τα μέρη της Γης.

Φανταστείτε να ακολουθούσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού το παράδειγμα της κ, Γιάννας Αγγελοπούλου που ανάθεσε την τελετή οργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 στον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Τι θα μπορούσε ένας άνθρωπος σαν και αυτός να κάνει για τα πολιτιστικά μνημεία της Ελλάδος.

Μα θα πει κάποιος, με τι χρήματα να γίνουν όλα αυτά ;  Για όσους γνωρίζουν από Fund Raising τα χρήματα  δεν είναι δύσκολο να βρεθούν. Αντιθέτως Υπουργός με όραμα και αγάπη για την χώρα μας είναι το ζητούμενο !!!

Μιχαλης Ξηρουχάκης.

Υποτιτλοι new-economy.gr

  •  
  •  
  •  
  •  
  •