Close και όχι open στο «TOTAL FOOTBALL»

Μετά από 3 μήνες προβολής της εκπομπής του τηλεοπτικού σταθμού ΟΡΕΝ, «TOTAL FOOTBALL» μπορούμε να βγάλουμε κάποια πιο ασφαλή συμπεράσματα.

Κεντρικός παρουσιαστής είναι ένας παλαίμαχος ποδοσφαιριστής (από τα 31 του είναι παλαίμαχος, ηλικία στην οποία άλλοι διανύουν αν όχι δεύτερη νεότητα…, τουλάχιστον αντέχουν να παίζουν σε υψηλό επίπεδο).

Εκτός από παλαίμαχος ποδοσφαιριστής (ήταν σπουδαίος επιθετικός), είναι και παλαίμαχος παράγοντας ποδοσφαίρου. Τη δεύτερη ιδιότητά του δεν θέλουμε να τη θυμόμαστε διότι αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή.

Ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής υποκαθιστά τους δημοσιογράφους

Ο κεντρικός παρουσιαστής παίρνει και συνεντεύξεις λες και είναι δημοσιογράφος, κατάργηση δηλαδή της δημοσιογραφίας, ενώ ο παρουσιαστής και η παρουσιάστρια αποτελούν διακοσμητικά στοιχεία (πασάρουν βίντεο και διαβάζουν κάρτες). Η ΕΣΗΕΑ και ο ΠΣΑΤ (είμαι τακτικό μέλος τους) τι κάνουν;

Παίρνει συνεντεύξεις εν αντιθέσει με τον ίδιο που όταν ήταν ποδοσφαιριστής και αργότερα παράγοντας συνήθιζε να δίνει  συνεντεύξεις,  και εν γένει να μιλάει σε συγκεκριμένους δημοσιογράφους. Ένας από αυτούς είναι και ο νυν διευθυντής του αθλητικού τμήματος του ΟΡΕΝ (σχετική αναφορά πιο κάτω).

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο πρώην ποδοσφαιριστής και πρώην παράγοντας, αλλάζει επαγγέλματα μετά το τέλος της ενασχόλησής του με το ποδόσφαιρο (αν δεν κάνω λάθος κάποτε διοργάνωνε συναυλίες στο ΟΑΚΑ).

Η συγκεκριμένη εκπομπή αποτελεί κακέκτυπο αντίστοιχων παραδειγμάτων του εξωτερικού, με τη διαφορά ότι το επίπεδο των ξένων ποδοσφαιριστών διαφέρει από αυτό των Ελλήνων, και ορισμένοι από αυτούς (δηλ. τους ξένους) έχουν στοιχειώδεις γνώσεις σε θέματα επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. Άλλο Λίνεκερ και άλλο Ντέμης. 

Μετακόμιση… από τον ΣΚΑΪ στο ΟΡΕΝ

Επιπρόσθετα, διευθυντής του αθλητικού τμήματος του ΟΡΕΝ είναι ο Γιώργος Κοσμάς (ήταν για χρόνια ρεπόρτερ της ΑΕΚ), ο οποίος είναι ένας από τους δημοσιογράφους που διατηρεί άριστες σχέσεις με τον παλαίμαχο ποδοσφαιριστή και πρώην Πρόεδρο της ΑΕΚ. Όταν o Κοσμάς ήταν διευθυντής στον ραδιοφωνικό σταθμό «SPORT-FM», ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και πρώην Πρόεδρος της ΑΕΚ παρουσίαζε εκπομπή στον εν λόγω σταθμό. ΤΥΧΑΙΟ

Επίσης μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017, ο Κοσμάς ήταν διευθυντής του αθλητικού τμήματος του ΣΚΑΪ, και παρατηρούμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα του ΟΡΕΝ αποτελείται από αρκετά άτομα τα οποία δούλευαν στον ΣΚΑΪ. ΤΥΧΑΙΟ

Δεν τη θέλει ο κόσμος βάσει τηλεθέασης

Όσο για τα περί «πιο πρωτότυπης εκπομπής ποδοσφαίρου της ελληνικής τηλεόρασης, που ήδη έχει αποκτήσει πιστούς οπαδούς», όπως γράφτηκε στο «ΕΘΝΟΣΠΟΡ» (9/12/2018)  ιδιοκτησίας Σαββίδη, όπως και το ΟΡΕΝ, έχουμε να κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις:

1)«Total Superleague» είναι ο τίτλος της εκπομπής του Novasports η οποία προηγείται χρονικά.

Ποια είναι η πρωτοτυπία;

2) Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, κάτω από 200.000 τηλεθεατές παρακολουθούν την εν λόγω εκπομπή. ΠΑΤΑΓΩΔΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑ.

Συγκεκριμένα στην πρεμιέρα της (25/11/2018), η τηλεθέαση ήταν 1,9% και το τηλεμερίδιο 6,3%.   Στις 2/12/2018, είχε μέσο μερίδιο 5,2%. Στις 9/12/2018, μέση τηλεθέαση 1,9% και μέσο μερίδιο 9,6%.  Στις 23/12/2018, μέση τηλεθέαση 1,7% και μέσο μερίδιο 5,7%. Στις 17/1/2019 έκανε ρεκόρ… με 4,2%. Τόσοι είναι οι πιστοί οπαδοί της πολυδάπανης εκπομπής;

Αυτό είναι το αποτέλεσμα που βγαίνει (σύμφωνα με δημοσίευμα του «ΕΘΝΟΣΠΟΡ», 9/12/2018)  από το στούντιο Β’ των 400 τ.μ. του Open TV με κάλυψη που γίνεται από 8 κάμερες, με jimmy jib υπερσύγχρονες ψηφιακές κονσόλες μείξης εικόνας και ήχου, γραφικά τελευταίας τεχνολογίας, video playout, γεννήτριες χαρακτήρων, ψυχρό φωτισμό led με kino flo και key direct στα πρόσωπα και ένα σκηνικό βγαλμένο από τη γέφυρα του διαστημοπλοίου «Εντερπράιζ» στο «Σταρ Τρεκ», όπου δεσπόζουν το δεκάμετρο led video wall και τα πάνελ με τις χαρακτηριστικές γραμμές led; Τι εντυπωσιακά… που είναι.

Στο ΕΧΤRΑ και στο BLUE SKY όπου δουλεύαμε κάτω από φοβερά δύσκολες συνθήκες, κάναμε μεγαλύτερα νούμερα.    

Όσο για το «Σταρ Τρεκ» (την ομώνυμη αμερικανική τηλεοπτική σειρά επιστημονικής φαντασίας κύριο θέμα της οποίας είναι η συμμετοχή της Γης στη φανταστική «Ηνωμένη Ομοσπονδία Πλανητών») τι να σχολιάσουμε. Aμερικάνικες φαντασίες…, δηλ. εκτός πραγματικότητας. Μήπως είναι και η συγκεκριμένη εκπομπή εκτός πραγματικότητας;

«Μια εκπομπή που αγαπάει το ποδόσφαιρο» λέει στον πρόλογό του ο Ντέμης Νικολαΐδης.

Όμως καμία εκπομπή δεν έχει αισθήματα.  Όσο για την αγάπη στο ποδόσφαιρο, γίνεται με το αζημίωτο εδώ και χρόνια (ήταν ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους ποδοσφαιριστές στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου).

Τηλεόραση σημαίνει εικόνα, όχι πολύ μπλα μπλα όπως η εκπομπή που σχολιάζουμε, στη διάρκεια της οποίας ο κεντρικός παρουσιαστής συνέχεια πετάγεται… και διακόπτει τους συνομιλητές του.

Ούτε εκπομπή προβολής στιγμιοτύπων είναι, ούτε «talk show» είναι. Τότε τι είναι; Μήπως προσπάθεια νέας προβολής του παλαίμαχου; Δηλαδή να δείξει ότι υπάρχει; Κατά τα άλλα δεν τον απασχολεί η δημοσιότητα (διαβάστε πιο κάτω).

Στην 3η εκπομπή (16/12/2018) ο κεντρικός παρουσιαστής είπε: «Για να φτιάξει το ποδόσφαιρο κατ΄ αρχήν, δεν πρέπει να ακούμε τον Σάββα Θεοδωρίδη να μιλάει για τη διαιτησία,…».

Το σωστό είναι κατ΄ αρχάς (κατ΄ αρχήν σημαίνει για λόγους αρχής).  ΕΛΕΟΣ

Στην εκπομπή της 17ης Ιανουαρίου 2019, σχολιάζοντας τον αγώνα Πανιώνιος – ΑΕΚ 0-2 για τη 18η αγωνιστική, πέταξε άλλο μαργαριτάρι… «Οι παίκτες δεν ξεγελούνται». Το σωστό είναι  ξεγελιούνται.

Μιλώντας στο «ΕΘΝΟΣΠΟΡ» (9/12/2018) υποστήριξε το εξής:  «Δεν με απασχολεί η δημοσιότητα. Σκέφτομαι μόνο πως έχω καλή παρέα στο στούντιο,..»  Αφού δεν τον απασχολεί η δημοσιότητα γιατί ασχολιόταν και ασχολείται με κάτι που έχει δημοσιότητα;  Πρώτα ποδοσφαιριστής (επαναλαμβάνω ότι ήταν σπουδαίος ποδοσφαιριστής), μετά παράγοντας ποδοσφαιρικού συλλόγου και μάλιστα πρόεδρος, όχι απλό μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ΠΑΕ και τους τελευταίους μήνες κεντρικός παρουσιαστής εκπομπής. Δεν τον απασχολεί η δημοσιότητα, αλλά επέλεξε να παντρευτεί (δικαίωμά του) διάσημη τραγουδίστρια.

Επίσης είπε για την εκπομπή: «Είναι μία open πρόταση μίας open φιλοσοφίας,..». Όπου open βάλτε close.

Ολυμπιακός και ΑΕΚ απέκλεισαν… την πολυδάπανη εκπομπή

Ακόμη γράφτηκε στο «ΕΘΝΟΣΠΟΡ» (9/12/2018)  ιδιοκτησίας Σαββίδη όπως και το ΟΡΕΝ (το επαναλαμβάνουμε),  «Ολυμπιακός και η ΑΕΚ δεν παραχωρούν αθλητές και προπονητέςΟι συντελεστές της εκπομπής δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για αυτούς τους αποκλεισμούς…».         Όταν το κανάλι ανήκει στην ιδιοκτησία του αφεντικού ανταγωνιστικής ΠΑΕ, αναμενόμενοι είναι τέτοιου είδους αποκλεισμοί.  Για την πολύ μικρή έως ανύπαρκτη (για κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας) τηλεθέαση και για τις αμοιβές δεκάδων χιλιάδων ευρώ των στελεχών του πάνελ (σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.iapopsi.gr 4/12/2018), οι συντελεστές της εκπομπής δεν προβληματίζονται;

Στη διάρκεια της δεύτερης εκπομπής (2/12/2018) ακούστηκε για λίγο το τραγούδι «paint it black» (στην ελληνική γλώσσα: Βάψτα μαύρα) των «Ρόλινγκ Στόουνς». Της ταιριάζει…

Ο παρατηρητής διαιτησίας, Κάκος κλπ

Γιατί επιλέχτηκε για τηλεδιαιτητής ο πρώην διεθνής διαιτητής και παρατηρητής διαιτησίας (σύμφωνα με το άρθρο 73, παράγραφος 10, του κανονισμού αποτελεί διαιτητικό παράπτωμα να βγαίνει στην τηλεόραση και να σχολιάζει τους διαιτητές), Τάσος Κάκος; Η ΚΕΔ αφαίρεσε το όνομά του από τον πίνακα των παρατηρητών της Σούπερ Λίγκας μετά τις δύο επιστολές που έστειλε ο Ολυμπιακός στην ΦΙΦΑ και αφού στις πρώτες εκπομπές είχε και τις δυο ιδιότητες (έστω και τυπικά) δηλαδή του παρατηρητή διαιτησίας και του τηλεδιαιτητή.

Στην εκπομπή της 17ης Ιανουαρίου 2019, ο Κάκος υποστήριξε (άκουσον – άκουσον) ότι: «Δεν έχουμε σοβαρό πρόβλημα με τη διαιτησία, δεν έχουν επηρεάσει αποτέλεσμα και ότι είναι θετικό το πρόσημο». Μάλλον άλλο Πρωτάθλημα βλέπει.                        

Γενικές παρατηρήσεις

Γιατί οι κάρτες και οι τίτλοι έχουν τόσο μικρά γράμματα που για να τα διαβάσεις χρειάζεσαι μεγεθυντικό φακό;

Γιατί στο σήμα αρχής έχει αγγλικούς τίτλους; Είναι ή όχι εκπομπή ελληνικού καναλιού η οποία απευθύνεται σε Έλληνες;

Γιατί οι δημοσιογράφοι που βγαίνουν να παρουσιάσουν τα θέματα, φορούν γυαλιστερά σακάκια λες και πάνε γαμπροί στην εκκλησία;

Στη δεύτερη εκπομπή (2/12/2018) ένας από τους τίτλους στο θέμα του αγώνα ΑΕΚ-ΞΑΝΘΗ 2-0 (12η αγωνιστική) ήταν: ‘’Βαθιά ανάσα για την ΑΕΚ που «αγόρασε» ηρεμία χάρη στα γκολ των Πόνσε και Λιβάγια’’. ‘’«Αγόρασε» ηρεμία’’. Τι θέλουν να πουν οι ποιητές; Τι είδους ελληνικά είναι αυτά;

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Άλλη μια πολυδιαφημισμένη εκπομπή, άλλη μια ανούσια εκπομπή, αδιάφορη που πάει άπατη παρότι δεν έχει να ανταγωνιστεί κάτι το ιδιαίτερο (έχουμε αγανακτήσει τα τελευταία χρόνια με την κατάντια της «ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» της ΕΡΤ).

Ίσως να διαφωνήσετε με τα προαναφερόμενα. Κανένα πρόβλημα. Τουλάχιστον σεβαστείτε τη γνώμη κάποιου που έχει δουλέψει περίπου 10 χρόνια σε τηλεοπτικούς σταθμούς (και κάτω από φοβερά δύσκολες συνθήκες) και έχει βραβευτεί από τον ΠΣΑΤ (τιμή μου) για αφιέρωμα που προβλήθηκε σε τηλεοπτικό σταθμό.

Για του λόγου το αληθές: https://www.youtube.com/watch?v=aZFXE4RwbMw

Χρήστος Παπαθεοφάνους, Αθλητικός συντάκτης,

(τακτικό μέλος ΕΣΗΕΑ και ΠΣΑΤ, βραβευμένος από τον ΠΣΑΤ το 2012)