Νέο σκάνδαλο στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου;
Πρόκειται ή όχι για σκάνδαλο το ότι μεταξύ των readers (αναγνώστες) που κρίνουν τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί στο Κέντρο είναι και δημιουργοί που έχουν υποβάλει δικές τους προτάσεις; Είναι το νέο ρώτημα που έχει εκ νέου διχάσει την κινηματογραφική κοινότητα της χώρας.
Νέο σκάνδαλο ταράσσει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που δεν μπορεί (όλα αυτό δείχνουν, δυστυχώς!) να ηρεμήσει, μετά από ένα σερί παραιτήσεων και με εντελώς μπλοκαρισμένες τις στρόφιγγες των επιδοτήσεων μέχρι ασφυξίας εδώ και δυο χρόνια; Ή πρόκειται απλώς για νέο… (φαύλο) κύκλο εμφύλιου πολέμου στις τάξεις του που υποκινούν οι «κομμένοι» και οι αντιπολιτευόμενοι;
«Δεν υπάρχει τίποτα απολύτως σκοτεινό ή παράνομο» μας διαβεβαιώνει ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Μάρκος Χολέβας, σχολιάζοντας το γεγονός που άναψε φωτιές: το ότι ανάμεσα στους 26 Αναγνώστες-Αξιολογητές των 374 προτάσεων που εκκρεμούσαν στο Κέντρο είναι και δημιουργοί που έχουν υποβάλει και δική τους πρόταση.
Χολέβας: «Τίποτα παράνομο» – Βαφέας: «Σκάνδαλο καραμπινάτο»
Για «σκάνδαλο καραμπινάτο» κάνει την ίδια ώρα λόγο, σε επικοινωνία που είχαμε και μαζί του, ο βραβευμένος κινηματογραφιστής και τέως διευθυντής του Κέντρου Κινηματογράφου Βασίλης Βαφέας, καθώς θεωρεί «παράνομο να είσαι κριτής και κρινόμενος, όπως συμβαίνει αυτή την ώρα. Ούτε προτάσεις συγγενών τετάρτου βαθμού δεν μπορείς να κρίνεις» υποστηρίζει, δείχνοντας προς τους τέσσερις ταλαντούχους Στέργιο Πάσχο, Βασίλη Κεκάτο, Γιώργο Γεωργόπουλο και Ζαχαρία Μαυροειδή, που συγκαταλέγονται στους readers των υποβληθέντων προτάσεων στο Κέντρο, παρότι έχουν υποβάλει συγχρόνως και δική τους πρόταση.
Στη σέντρα τους έβγαλε αναπάντεχα ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Κώστας Φέρρης, που έχει διατελέσει Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής στο φεστιβάλ Βαλκανικού Κινηματογράφου, Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, του Συμβουλίου του European Script Fund αλλά και του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
«Μάρκος Χολέβας, Πρόεδρος του Ε.Κ.Κ. Παντελής Μητρόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Ε.Κ.Κ. Μενδώνη και Γιατρομανωλάκης, Υπουργοί Πολιτισμού. Το είχε καταγγείλει ο Βασίλης Βαφέας φεύγοντας από το Κέντρο, και κανείς δεν του ‘δωσε σημασία. Και το δικό μας ΔΣ ζητούσε επισταμένα από τους Διευθυντές να μας δώσουν την επιστολή, και… δεν τη βρίσκανε! Σήμερα μαθαίνομε πως 4 (τέσσερις) σκηνοθέτες, βρέθηκαν ανάμεσα σ’ άλλους στην Επιτροπή Αναγνωστών του Κέντρου. Και… ενέκριναν τη χρηματοδότηση των δικών τους ταινιών! Στέργιος Πάσχος, Βασίλης Κεκάτος, Γιώργος Γεωργόπουλος και Ζαχαρίας Μαυροειδής. Τα συγχαρητήριά μου στην Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών, που ύστερα από τον ανηλεή πόλεμο εναντίον μας, σήμερα επαναπαύεται στις δάφνες της» ήταν το εμπρηστικό post που ανάρτησε στο facebook ο κ. Φέρρης, πυροδοτώντας στους κύκλους των κινηματογραφιστών, μαζί με ποστ σκηνοθέτιδας που απορρίφθηκε η πρότασή της, νέες εντάσεις και σούσουρο ότι «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει».
Ισχύει, όμως; Υπάρχει ασυμβίβαστο, σύγκρουση συμφερόντων, παρατυπία, ενδεχομένως παρανομία; Και γίνεται τόσο απροκάλυπτα; Από το επίσημο θεσμικό κινηματογραφικό χρηματοδοτικό όργανο της χώρας;
Στο Facebook πάντως αμέσως, μετά την δημοσιοποίηση των κρίσεων, διακινήθηκε μεταξύ κινηματογραφιστών ένα από τα άρθρα της θέσπισης κανόνων δεοντολογίας για τη διαφανή και έννομη λειτουργία του ΕΚΚ. Εκεί διαβάζουμε πως το ΔΣ αποφάσισε ομόφωνα εκτός ημερησίας διάταξης κατά τις υπ’ αριθμόν 1447/7.5.2019 και 1448/10.5.2019 συνεδριάσεις ότι: τα μέλη των επιτροπών Αξιολόγησης δεν επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της θητείας τους να έχουν καταθέσει προς αξιολόγηση και χρηματοδότηση από το ΕΚΚ σχέδια κινηματογραφικών έργων σε οιοδήποτε πρόγραμμα του κανονισμού χρηματοδότησης του ΕΚΚ.
Και πως τα μέλη κάθε επιτροπής οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διαδικασία αυτής εφόσον:
Η ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντός τους συνδέεται με την έκβαση της υπόθεσης ή
είναι σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας κατευθείαν μεν γραμμή απεριορίστως , εκ πλαγίου δε έως και τετάρτου βαθμού με κάποιον από τους ενδιαφερόμενους, ή έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τους ενδιαφερόμενους.
Στην ανακοίνωση που εξωθήθηκε να βγάλει, μετά το θόρυβο, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (στις 7/5/21) αναφορικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των 374 προτάσεων που εκκρεμούσαν, υπογραμμίζεται ρητώς ότι «στις προτάσεις που δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότηση τους βρίσκονται και προτάσεις Αναγνωστών, οι οποίες αξιολογήθηκαν αρνητικά. Η παρούσα διοίκηση, δημιούργησε δεξαμενή Αναγνωστών/Αξιολογητών που αποτελείται από 26 καταξιωμένους επαγγελματίες του κινηματογραφικού και καλλιτεχνικού χώρου και την οποία δημοσιοποίησε στις 14/1/2021».
Στην ανακοίνωση μάλιστα τονιζόταν μεταξύ άλλων: «Είναι συνειδητή η επιλογή και αναγνωστών που είναι ενεργά μέλη στην κινηματογραφική κοινότητα, αλλά σαφώς σε καμία περίπτωση δε θα κρίνουν προτάσεις συνυποψηφίων τους σε προγράμματα που έχουν και οι ίδιοι εκκρεμή αίτηση ή ενεργή προέγκριση».
«Επομένως κάθε συσχέτιση της δεξαμενής των Αναγνωστών με τις προτάσεις που εγκρίθηκαν είναι τουλάχιστον ατυχής» καταλήγει η ανακοίνωση.
Προς αποκατάσταση της αλήθειας επισημαίνει το ΔΣ ότι «όλοι οι Αναγνώστες δεν εμπλέκονται σε όλα τα προγράμματα». Τα δε ονόματα των κριτών δεν ανακοινώνονται ούτως ώστε «να κρίνουν χωρίς πιέσεις και παρεμβολές».
«Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Η ανακοίνωση δεν δίνει πραγματικά απαντήσεις. Έχω πραγματικά χάσει τον μπούσουλα. Κάποτε είχαμε κάποιες αρχές, σήμερα έχει επικρατήσει να λύνει και να δένει μια κλίκα διαπλεκόμενων και οι υπόλοιποι να είναι εχθροί. Το επιχείρημα ότι εξυπηρετούνται οι ευρωπαϊκές προϋποθέσεις, όπως σημείωσε στην ανακοίνωση το ΔΣ, είναι επίσης ψέμα, διότι όλα εκχωρούνται και γίνονται για τους παραγωγούς» σχολιάζει ο Κώστας Φέρρης, που μέχρι ενός σημείου φαινόταν ότι αντιδρά ολομόναχος.
Φέρρης: «Παράνομο αυτό που συμβαίνει»
«Τώρα έχουν αρχίσει και ξεσηκώνονται κι άλλοι» μας διορθώνει. «Γιατί καταλάβαν ότι δεν έχουν καμία ελπίδα. Αλλά κι αυτό είναι χλιαρό» παραδέχεται.
«Εγώ ξεσηκώνομαι γιατί δεν έχω κανένα συμφέρον, ούτε περιμένω κάτι από κανένα Κέντρο. Αυτό που συμβαίνει όμως είναι παράνομο» επιμένει.
«Ήδη ο νόμος Γερουλάνου είναι αντιφατικός και παράνομος σε πολλά σημεία και έρχεται σε αντίφαση με άλλους νόμους όπως ο 2121, ο νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας, που είναι από τους καλύτερους στη Ευρώπη».
Επομένως, ο κ. Φέρρης μας λέει ότι οι κριτές και ταυτοχρόνως κρινόμενοι «πατάνε» στην αντίφαση του νόμου Γερουλάνου για να παρανομήσουν;
«Στον νόμο Γερουλάνου βασικά, αλλά ακόμα κι αυτόν τον νόμο παραβαίνουνε. Καθώς ανακαλύψαμε σκελετούς στα ντουλάπια, όπως οι μίζες, που ανακαλύψαμε. Δεν λέω ονόματα, αλλά ανακαλύψαμε ότι πέφτουν και μίζες στο Κέντρο. Το Κέντρο συνιστά ένα διαρκές σκάνδαλο».
Η υπουργός Πολιτισμού δεν αντιδρά, συνεχίζει, «γιατί είναι άσχετη με τον Κινηματογράφο, παρόλο που είχε όλη την καλή θέληση. Αλλά ο υφυπουργός κ. Γιατρομανωλάκης είναι ο υπέρτατα διαπλεκόμενος» συνεχίζει λάβρος.
«Δούλεψε πίσω από την πλάτη του ΔΣ για να κάνει αυτά που ήθελε σε σχέση με τις γνωριμίες και τις διαπλοκές του. Αυτό είναι το μεγάλο σκάνδαλο» υποστηρίζει ο κύριος Φέρρης. «Οι υπόλοιποι προκειμένου να κάνουν την ταινία τους κάνουν κυριολεκτικώς ό,τι μπορούν».
Στην ανακοίνωση παρ’ όλα αυτά σημειώνεται ότι δεν κρίνει ποτέ κάποιος την δική του πρόταση και, επομένως, τις προτάσεις συνυποψηφίων με τον ίδιο.
«Αυτά είναι σαχλαμάρες» αντιδρά ο σκηνοθέτης. «Τι θα πει αυτοί που κρίναν δεν κρίνανε τον εαυτό τους, αλλά άλλοι; Αυτό που συμβαίνει είναι ότι έχεις στενή σχέση συμφερόντων με το Κέντρο και αυτομάτως εξυπηρετείς έμμεσα ή άμεσα και τον εαυτό σου. Ο καημένος ο Πέτρος Μάρκαρης όταν ήταν να κατεβάσει για έγκριση ένα δικό του σενάριο παραιτούνταν από το ΔΣ του Κέντρου Κινηματογράφου. Δεν μπορείς να είσαι πρόεδρος ή μέλος ή συμμετέχων σε έναν οργανισμό όπου έχει υποβληθεί προς έγκριση δουλειά σου. Δεν ξέρουμε σε ποια απόφαση είναι καθένας κρίνων. Αλλά όλο αυτό είναι σίγουρα ποινικό. Εγώ ό,τι ήταν να κάνω το έκανα και με βρίσανε και οι μεν και οι δε και η εταιρεία Σκηνοθετών! Υπάρχει μίσος για τους παλιούς πετυχημένους» καταλήγει.
Ξαφνικά προχτές, και η συνήθως σιωπηλή Ένωση Σκηνοθετών – Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) πήρε θέση και προέβη σε δήλωση, που καλύπτει απόλυτα τα νώτα της διαδικασίας κρίσεως-εγκρίσεων του Κέντρου.
«Τις περίπου 400 αιτήσεις σε αναμονή 2,5 ετών, ώστε να επέλθει ροή στις εγκρίσεις και να γίνουμε επιτέλους αξιόπιστοι όχι μόνο απέναντι στους αλλοδαπούς συμπαραγωγούς και στα ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά και στους ίδιους τους Έλληνες δημιουργούς η τωρινή διοίκηση κατάφερε μέσα σε επτά μόλις μήνες να δημοσιεύσει έναν νέο σύγχρονο κανονισμό και να επιλύσει τον γόρδιο δεσμό των προτάσεων» σημειώνει στο ανακοινωθέν.
Πώς έγινε αυτό; «Με το να αποφασίσει να προσλάβει μεμονωμένους αναγνώστες – αξιολογητές – 26 στον αριθμό — στο πρότυπο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Eurimages, Creative Europe –Media). Η παραπάνω διαδικασία —που αποτελεί πετυχημένη ευρωπαϊκή πρακτική— ανακοινώθηκε δημόσια και αναλυτικά στις αρχές του χρόνου, και δεν υπήρξε τότε καμία αντίδραση ή παρατήρηση από κανένα κινηματογραφικό φορέα. Ο κάθε αναγνώστης στέλνει απλά στον Οργανισμό τη γραπτή αξιολόγηση του, χωρίς να συνομιλεί με μέλη της διοίκησης ή με τους άλλους αξιολογητές, μη γνωρίζοντας καν ποιοι συμμετέχουν στο ίδιο πρόγραμμα με αυτόν. Την τελική δε έγκριση ή απόρριψη ενός φακέλου, δεν την έχουν οι αξιολογητές αλλά οι εκάστοτε υπεύθυνοι του Κέντρου Κινηματογράφου, μιας και ο ρόλος των αξιολογητών είναι γνωμοδοτικός, έχοντας πρόσβαση μόνο στους καλλιτεχνικούς και όχι στους οικονομικούς φακέλους […]» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών: Φτηνή αντιπολίτευση μέσω του Κέντρου
Για αυτούς τους λόγους , καταλήγει η ΕΣΠΕΚ «εναντιωνόμαστε τόσο σε αυτούς που χρησιμοποιούν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για να κάνουν φτηνή αντιπολίτευση, όσο και σε εκείνους που προτάσσουν το προσωπικό τους συμφέρον και εκθέτουν άκριτα συνάδελφους τους κινηματογραφιστές- στη συγκεκριμένη περίπτωση νέους, αλλά ήδη εγνωσμένης αξίας- σπέρνοντας τον διχασμό και παρεμποδίζοντας τη σταθερότητα και την ομαλή συνέχεια του Κέντρου Κινηματογράφου».
Και η σκηνοθέτιδα Ελίνα Ψύκου, μια από τους «10 Directors to Watch» από τους συντάκτες του κινηματογραφικού περιοδικού «Variety», ταυτίζεται απόλυτα με προγενέστερη ανάρτησή της με τη θέση της ΕΣΠΕΚ, σημειώνοντας «Το ΕΚΚ έβγαλε νέο χρηματοδοτικό κανονισμό, κάτι που τουλάχιστον τα τελευταία 5 χρόνια το ΕΚΚ προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε. Το ΕΚΚ ξεκαθάρισε τις προτάσεις που εκκρεμούσαν 2,5 χρόνια, κάτι που προσπάθησαν πολλές προηγούμενες διοικήσεις αλλά δεν το κατάφεραν. Μετά από πολλά χρόνια, το ΕΚΚ κατάφερε να φτάσει τις εκκρεμότητες του στο σήμερα και να έχει να αντιμετωπίσει το αύριο με νέο κανονισμό. Αυτό μάλλον δεν αρέσει σε μερικούς και ψάχνουν να βρουν τρόπους να αμαυρώσουν αυτή την επιτυχία. Κατανοώ πλήρως τι σημαίνει να απορρίπτεσαι, έχω απορριφθεί πάρα πολλές φορές, και αντιλαμβάνομαι την πίκρα και την απογοήτευση της απόρριψης. […] Ας προσπαθήσουμε όμως να μην παρασυρόμαστε από τα προσωπικά μας. Ας μην βγάζουμε εύκολα συμπεράσματα. Ας ενημερωθούμε πρώτα σωστά για το πώς λειτουργούν τα πράγματα στην Ευρώπη, πριν σπεύσουμε να ονοματίσουμε Κολομβία το πώς λειτουργούν τα πράγματα στο ΕΚΚ».
Σε έναν άλλο τοίχο, αυτό του βραβευμένου σκηνοθέτη και τέως αντιπρόεδρου στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου Βασίλη Μαζωμένου διαβάζουμε την εντελώς αντίθετη προσέγγιση: «Όποιος εκμεταλλεύεται με δόλο τη θέση του για να κερδίσει οφέλη και μάλιστα εις βάρος των ομότεχνών του, είναι ανάξιος να λέγεται καλλιτέχνης και ας παριστάνει τον ανθρωπιστή στα έργα του. Καλώ όσους διέπραξαν το ατόπημα που όλοι γνωρίζουμε, να παραιτηθούν των εγκρίσεων τους, αν δεν θέλουν να τους βλέπουμε στο δρόμο και να τους αποδοκιμάζουμε. Το αυτό περιμένω και από τον οργανισμό που δημιούργησε αυτό το τεράστιο ηθικό, πολιτικό και διοικητικό θέμα».
Χολέβας: Ύποπτο να σηκώνεις σκόνη και θόρυβο
Το ερώτημα επιμένει; Είναι νόμιμο σε μια επιτροπή ή μια ομάδα αναγνωστών να συγκαταλέγονται μέλη που κρίνονται και οι δικές τους προτάσεις;
Και πιο συγκεκριμένα, είναι νόμιμο βάσει του καταστατικού του Κέντρου ρωτήσαμε απευθείας τον κ. Χολέβα. Η απάντησή του ήταν καταφατική και απόλυτη. «Είναι καθόλα νόμιμο. Όλη αυτή η κατάσταση προκλήθηκε μέσω facebook» υποστηρίζει ο πρόεδρός του.
Κινείται από δυσαρεστημένους; Ή υπάρχουν και αντικυβερνητικές σκοπιμότητες, όπως μας μετέφεραν παράγοντες από το χώρο της κινηματογραφικής παραγωγής; «Αυτό χρίζει έρευνας» απαντά ο κ. Χολέβας.
«Αν και πράγματι η πολεμική υιοθετήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ, όπως θα διαβάζετε. Το κατανοώ, είναι ανθρώπινο καθένας που απορρίπτεται να αισθάνεται ότι αδικείται. Αλλά αν έχεις αντιρρήσεις σε ένα σύστημα αξιολόγησης που ανακοινώνεται έγκαιρα, οφείλεις πριν ξεκινήσουν οι διαδικασίες να κάνει τις επισημάνσεις σου και να διαμαρτυρηθείς κι όχι αφού βγουν τα αποτελέσματα και σε εισαγωγικά δεν σε ικανοποιούν να σηκώνεις σκόνη και θόρυβο. Τότε, συγγνώμη, αλλά θα τολμήσω να χρησιμοποιήσω τη λέξη, είσαι ύποπτος».
«Είναι η πρώτη φορά» τονίζει ο κ. Χολέβας, στην ιστορία του Κέντρου «που ανακοινώθηκε όλη η διαδικασία καθαρά εκ των προτέρων και δεν βρέθηκαν δικαιολογίες εκ των υστέρων. Τα πάντα ήταν αναρτημένα. Ήταν τεράστιος αγώνας χρόνων να φτιάξουν κανονισμούς. Όποιες διοικήσεις περάσαν προσπάθησαν να κάνουν ό,τι καλύτερο, ίσως προσέκρουαν σε μικροσυμφέροντα, δεν είχαν το χρόνο, γιατί παραιτούνταν. Αλλά η ουσία είναι ότι επί δυο 2 χρόνια με τα συστήματα που ακολουθούνταν δεν γίνονταν εγκρίσεις, το σύστημα δεν μπορούσε να λειτουργήσει. Τώρα που μηδενίζουμε το κοντέρ επιτέλους πολλές προτάσεις έχουν αξιολογηθεί. Μένουν οι έτοιμες ταινίας στις οποίες τρία χρόνια δεν έχουν δώσει χρήματα. Το αντιλαμβάνεστε; Είναι φοβερό. Και μπαίνει επιτέλους ένας κανόνας! Φαίνεται ότι κι αυτό ακόμα αναστατώνει κάποιους» διαπιστώνει. «Όσο πιο αδιαφανή είναι τα κριτήρια τόσο πιο δύσκολες είναι οι παρεμβάσεις».
«Συνοψίζοντας, στις 14 Ιανουαρίου του ’21 πήραμε απόφαση που καταργεί τις επιτροπές και την προϋπόθεση να μην έχουν οι αναγνώστες σχέση με το Κέντρο, η οποία μέχρι και σήμερα υπάρχει στην ιστοσελίδα. Δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ αδιαφάνεια. Κι οι δυσαρεστημένοι επειδή δεν εγκρίθηκε η πρότασή τους δημιουργούν όλη αυτή τη μυθολογία περί παράνομων διαδικασιών. Τα πάντα είναι όμως νόμιμα» επαναλαμβάνει.
Στις καταγγελίες που θέλουν να είναι όντως παράνομο αυτό που συμβαίνει αντιδρά κι ένας από τους readers, που επιθυμεί να διατηρηθεί η ανωνυμία του.
«Αν ήταν παράνομο θα είχε γίνει χαμός. Αλλά δεν είναι. Και δεν θα γινόταν ποτέ τέτοια παρανομία μέσα στο Κέντρο φόρα παρτίδα. Κάθε δημιουργός είναι σε άλλο section απ’ αυτό που υπέβαλλε την δική του πρόταση κριτής. Και φυσικά κάποιοι κόπηκαν παρότι είναι readers» μας λέει αγανακτισμένος με τα όσα διαμείβονται εναντίον των αναγνωστών του Κέντρου, και της «ρετσινιάς που ό,τι και να γίνει μετά θα μείνει».
«Αν θες να είσαι κριτής, δεν επιτρέπεται να υποβάλλεις πρόταση κι αν έχεις υποβάλει, δεν γίνεται να δέχεσαι να είσαι κριτής. Είτε θα είσαι κριτής, κύριοι, είτε κρινόμενος. Τέλος» επιμένει ο κ. Βαφέας, που χαρακτηρίζει «έωλο» το επιχείρημα «είναι λίγοι οι σεναριογράφοι μας κι επομένως μέσα στην ομάδα των readers θα είναι κι αυτοί που κρίνονται». «Ήταν και παραμένει αμπέλι ξέφραγο το Κέντρο. Kι έτσι δεν έχουμε δημοκρατία, αλλά παρέες».
Στα λόγια του έρχεται και σκηνοθέτης που πλέον δεν μετέχει στην κινηματογραφική κοινότητα και μας περιγράφει για να μας πείσει για του λόγου του το αληθές ένα περιστατικό σε βάρος συναδέλφου και επιστήθιου φίλου του στο οποίο ενεπλάκη και η δικαιοσύνη.
«Είναι γεμάτο παρανομίες το ΕΚΚ ενώ το ΔΣ του και σήμερα ρίχνει στάχτη στα μάτια και με την ανακοίνωση του που εμφανίζει ως κανονικότητα κριτές να μπορούν να είναι και κρινόμενοι» μας λέει, αποκαλύπτοντάς μας πως σε συμφωνητικό σκηνοθέτη με τον παραγωγό του είχε πλαστογραφηθεί η υπογραφή του πρώτου.
«Στο Κέντρο δεν του το έδιναν το συμφωνητικό και το πήρε κατόπιν δικαστικής εντολής. Ο εισαγγελέας έκανε αυτεπάγγελτη μήνυση εκ μέρους του κατά του παραγωγού για πλαστογραφία. Κατέθεσε στον εισαγγελέα με τη δικηγόρο του όλο τον φάκελο της ταινίας που φαίνονται οι παρανομίες του παραγωγού αλλά και του Κέντρου. Υπάρχει έκθεση ορκωτών λογιστών, παραγγελία του υπουργείου, που θα έστελνε πολλούς στη φυλακή και κρατιέται θαμμένη» καταλήγει.
Ιωάννα Κλεφτόγιαννη
πηγή:sputniknews.gr