Έχει δίκιο η TUI!!!

του Οικονομολόγου Παναγιώτη (Τάκη) Κ. Μυλωνά.

Στη συνέντευξή του her Φρίντριχ Γιούσεν, Διευθύνοντος Συμβούλου της TUI, στον Τάσο Τέλλογλου, που δημοσιεύθηκε χθες 11/8/2019, στην 6η σελίδα της “Οικονομικής Καθημερινής”, ο επιτελικός αυτός αξιωματούχος της TUI, αναφέρεται – διαμαρτύρεται – προειδοποιεί και καταγγέλλει: την ύπαρξη μιας σκιώδους οικονομίας στον ελληνικό τουρισμό, που τους πλήττει, ως TUI…

Περιγράφει μια αρρωστημένη και πνιγηρή κατάσταση, που επικρατεί στη λεγόμενη “τουριστική βιομηχανία” μας, η οποία υπονομεύει την βελτίωση του επενδυτικού κλίματος και εμποδίζει τη συνέχιση των Επενδύσεων της TUI. Η οποία, με τα νέα 6 και ένα, που κτίζεται στην Κρήτη, ξεπέρασε ήδη τα 50 ξενοδοχεία.

Χρειαζόμαστε -συνεχίζει στη συνέντευξή του- ασφάλεια σχεδιασμού και προγραμματισμού των Επενδύσεων μας. Καθώς και το πως αυτή διασφαλίζεται με το 10ετές πλάνο του τουριστικού τομέα που ανακοίνωσε η σημερινή Κυβέρνηση της χώρας σας. Επιμένει, ωστόσο, να αναφέρεται στη συνέντευξή του, ο ίδιος, στους μεγάλους κινδύνους που εγκυμονούνται απ’ τη συνέχιση του καθεστώτος της “μη εφαρμογής των νόμων απ’ όλους”. Υπογραμμίζοντας έτσι την εκτεταμένη παραοικονομία που επικρατεί στον κλάδο του τουρισμού και την οποία, ενώ ημπορούν να εφαρμόζουν κυρίως οι Έλληνες ξενοδόχοι (κι ανταγωνιστές τους στην αγορά του τουρισμού), προξενούν “προβλήματα ασυμμετρίας” στην τουριστική αγορά, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Προβλήματα, ακριβώς, τα οποία τα αξιολογεί και τα θεωρεί σημαντικότερα για την TUI κι από την απ’ την ίδια την αποφασιστική μείωση των φόρων, αλλά και από εκείνη της μείωσης των ασφαλιστικών εισφοροκρατήσεων των εργαζομένων τους.

Μιας και σήμερα, η εφαρμογή της νομιμότητας αυτής, δεν είναι ίδια σε όλους τους παίκτες της αγοράς, όπως και πάλι μας λέει ο ίδιος…

Αναφερόμενος, στη συνέχεια, στους προβληματισμούς του για το περιβάλλον, ομολογεί & την ύπαρξη ενός πλεονάζοντος αριθμού αεροσκαφών, στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, όπου, η μεταφορική υπερπροσφορά των εταιριών αυτών -για την Easyjet & Ryanair, στην Γερμανία, έχουν ζημιά 170 εκατ. ευρώ και 250 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, η Eurowings- επιδρά καθοριστικά στις τιμές και στη τουριστική αγορά. (Και εμείς εδώ καταλαβαίνουμε ότι, οι ζημιές τους αυτές, θα ήταν πολλαπλάσιες, εάν δεν αύξαναν τα δρομολόγια των αεροπλάνων τους, με την επιλογή των φτωχότερων τουριστών, που έχουν και λιγότερες διαθέσιμες μέρες για διακοπές. Και με την υποκίνηση για αύξηση των καταλυμάτων φιλοξενίας τους, στις χαμηλότερες δυνατές τιμές… Να λοιπόν κι ένας επί πλέον λόγος της πτώσης των τιμών και των εσόδων στον φετινό τουρισμό της χώρας μας)!

Αναφερόμενος, επίσης, στα άλλα λειτουργικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, αναρωτήθηκε -σχεδόν ρητορικά- για το εξής: «Δεν μπορώ ακριβώς να αντιληφθώ πως, σε αυτή τη φάση, τα έσοδα του τουρισμού δεν επαρκούν για τη χρηματοδότηση της βελτίωσης των υποδομών». Υπονοώντας, προφανώς, ο ίδιος πως, η TUI, συνεισφέρει ότι της αναλογεί …

Και προφανώς, υπονοώντας και δακτυλοδείχνοντας τους Έλληνες ξενοδόχους, για την φορολογική ασυλία και αυτή των εισφοροκρατήσεων, που απολαμβάνουν. Δημιουργώντας όμως έτσι ζητήματα άνισης μεταχείρισης, ασυμμετρίας στην τουριστική αγορά και “αντιανταγωνιστικές πρακτικές” αθέμιτου ανταγωνισμού…

Και πράγματι, έχει δίκιο. Αλλά, για δέστε ποιοί μιλάνε για τον “αθέμιτο ανταγωνισμό”. Μιλάνε αυτοί που τον εξασκούν συστηματικά -εντείνοντάς τον συγχρόνως- δεκαετίες τώρα. Με τις “εναρμονισμένες πρακτικές” τους, σε βάρος των τιμών πώλησης του ελληνικού τουρισμού…

Πρακτικές, δηλαδή, όπως είναι, π.χ., η χρηματοδότηση -με άδηλους πόρους- της άμετρης επέκτασης των καταλυμάτων τουρισμού. Έναντι πολυετών συμβολαίων, σε εξευτελιστικές τιμές. Και για την επέκταση αυτή, της δραστηριότητας των Tour Operator’s, πλέον της πλευράς της ζήτησης, και στην πλευρά της προσφοράς του τουριστικού μας προϊόντος. Ώστε, με τους τρόπους αυτούς, να λειτουργεί η τουριστική μας αγορά κατά το μέρος που βρίσκεται και το συμφέρον τους. Και να επαληθεύεται έτσι η λαϊκή θυμοσοφία, του: «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει..».

Για τη δημιουργία των “οδηγών προσομοίωσης”, τόσο στα συμβόλαια των πολύ χαμηλών τιμών, για όλους, όσο και στην ανεύρεση ερεισμάτων και λόγων, για την μετάθεση των ευθυνών αλλήλων, κατά την απόδοση της υπαιτιότητας της κραυγαλαίας ανεπάρκειας των υποδομών μας, στην εξυπηρέτηση του τουρισμού σήμερα…

Συμπερασματικά, μπορούμε να διατυπώσουμε αβίαστα & την ακόλουθη πρόταση:

– Εποχούμενοι με την “Παγκόσμια Ξαπλώστρα”, δεν μπορούμε να βγούμε εύκολα, αλλά αντίθετα, μπαίνουμε βαθύτερα, μέσα στην κρίση (της παρακμής & της αποσύνθεσης)!!!
Μα και για να λήξει η φυγή των νέων μας στο εξωτερικό, δεν θα χρειαστούμε άλλα +20 δισ. ευρώ επενδύσεις, ετησίως (όπως μας λένε διαπρεπείς οικονομολόγοι)! Αλλά -μάλλον- 30 δισ. ευρώ, αν, στις επενδύσεις αυτές, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τις άσφαιρες κι άδηλες του τουρισμού, καθώς κι εκείνες -για τις ποιοτικές και τις αξιοπρεπώς αμειβόμενες, θέσεις εργασίας- που μας στερεί -ή και απειλεί- η στρεβλή λειτουργία του…

  •  
  •  
  •  
  •  
  •