Πτώση Μιράζ: Τα αναπάντητα ερωτήματα της τραγωδίας -Τι οδήγησε στο θάνατο τον σμηναγό

Αναπάντητα παραμένουν ακόμη, λίγες ώρες μετά τον τραγικό χαμό του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, τα ερωτήματα για το τι προκάλεσε την πτώση του Μιράζ 2000-5 και τον θάνατό του.

Οπως ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, έχει ήδη συσταθεί επιτροπή η οποία ερευνά τα αίτια της τραγωδίας στο Αιγαίο.

Κανείς δεν έχει ακόμη σαφή άποψη για το τι οδήγησε το υπερσύγχρονο αεροσκάφος να πέσει στο Αιγαίο, 9 ν.μ βορειοανατολικά της Σκύρου και τον 34χρονο έμπειρο σμηναγό πιλότο – με 960 ώρες πτήσεις – στο θάνατο.

Οπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού Mirage 2000-5 ανέφερε στο κέντρο επιχειρήσεων: «Ο νούμερο ένα συνετρίβη στην θάλασσα δεν είδα να ανοίγει αλεξίπτωτο».

Αρχικά υπήρξε η πληροφορία, ότι ο σμηναγός επέστρεφε από εμπλοκή και αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών, ωστόσο η τουρκική πλευρά υποστηρίζει ότι την στιγμή της πτώσης δεν υπήρχε αεροσκάφος της γείτονος στην περιοχή.

Κουβέλης: Ο Μπαλταδώρος πήγαινε για αναχαίτιση, αλλά δεν έγινε ποτέ -Εφυγαν τα τουρκικά αεροσκάφη

Λίγο αργότερα, ο ο αναπληρωτής υπ. Αμυνας, Φώτης Κουβέλης διευκρίνισε ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από τις στρατιωτικές αρχές, επέστρεφαν από μια αναχαίτιση δυο τουρκικών αεροσκαφών, η οποία αναχαίτιση δεν έγινε, διότι είχαν ήδη φύγει τα τουρκικά αεροσκάφη προς την Τουρκία». Ο αναπληρωτής υπουργός συνέχισε: «Έτσι επέστρεφαν στη βάση τους στη Σκύρο και 9 μίλια πριν πλησιάσουν στο νησί, ο δεύτερος πιλότος, γιατί ο αείμνηστος Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ο αρχηγός της αποστολής, έχασε ξαφνικά το πρώτο αεροσκάφος, το οποίο έπεσε στη θάλασσα. Έτσι λοιπόν χάθηκε ο γενναίος αυτός άνθρωπος».

Πρόσθεσε ότι «συνεχίζονται οι έρευνες στο συγκεκριμένο σημείο» και διαβεβαίωσε: «Κατηγορηματικά, ο θάνατος του πιλότου μας του Γιώργου Μπαλταδώρου δεν έχει σχέση με αναχαίτιση. Εννέα μίλια πριν φθάσει στη Σκύρο χάθηκε το αεροσκάφος μαζί με τον Γιώργο Μπαλταδώρο»

Βέρτιγκο ή βλάβη;

Εμπειροι στρατιωτικοί διατυπώνουν την εκτίμηση ότι πιθανώς ο πιλότος έπαθε «vertigo» δηλαδή απώλεια προσανατολισμού και απώλεια αίσθησης του ορίζοντα (πού είναι ο ουρανός και πού η θάλασσα) κάτι που είναι σύνηθες στους πιλότους μαχητικών, ιδίως όταν υφίστανται πιέσεις πολλών G κατά την διάρκεια επίπονων εναέριων ελιγμών.

Αλλοι υποστηρίζουν ότι το Μιράζ παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα, κάτι που εξηγεί γιατί ο αδικοχαμένος πιλότος δεν πρόλαβε ούτε να ειδοποιήσει τον άλλο πιλότο ούτε να κάνει χρήση του εκτοξευόμενου καθίσματος.

Μαρτυρία πολίτη: Το είδα να κάνει κύκλους πάνω από τη Μύκονο

Αίσθηση προκαλεί η μαρτυρία ότι το μοιραίο αεροσκάφος έκανε κύκλους πάνω από τη Μύκονο πριν την πτώση.

Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή του μηχανικού Αλέξη Τζάκου στο iefimerida.gr.

«Ειδα το Μιράζ από την καρέκλα του γραφείου μου που έχει ορατότητα προς το αεροδρόμιο Μυκόνου. Πετούσε χαμηλά και είχε βγάλει τις ρόδες σαν να προσπαθούσε να προσγειωθεί. Τελικά έκανε τουλάχιστον έναν γύρο πάνω από το νησί και έφυγε. Ολοι καταλάβαμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά .Προσπάθησα να τραβήξω και βιντεο αλλά δεν πρόλαβα. Η ώρα ήταν 12:10. Λίγη ώρα αργότερα μάθαμε οτι έπεσε», ανέφερε ο κ.Τζάκος.

Νωρίτερα ο κ.Τζάκος είχε κάνει σχετική ανάρτηση στο facebook.

Πηγή:anixneuseis.gr

  •  
  •  
  •  
  •  
  •