Τουριστικά Έσοδα 2022 (Βαριά ζημιογόνα η χίμαιρα του μοντέλου της γερμανικής TUI)
του Παναγιώτη Κ. Μυλωνά, Οικονομολόγου
Τα τουριστικά έσοδα του 2022, με επιμελημένη την ποιοτική τους αποτίμηση, όπως προκύπτει κι απ’ τη τελική τους διαμόρφωση, συνιστούν το ζημιογόνο μακροβούτι, οικονομικής διαχείρισής τους, που οδηγεί σε νέες αρνητικές αποδόσεις και παράπλευρες πολλαπλές απώλειες, για το τουριστικό μας προϊόν και για επόμενα χρόνια.
Η πλέον πρόσφατη κι επαυξημένη εικόνα, των επιδόσεων της τουριστικής κίνησης του 2022, που έχει δημοσιευτεί, μέχρι και την προκήρυξη των επερχόμενων εκλογών, του Μαΐου του 2023, είναι αυτή που εμπεριέχεται στο άρθρο του Ηλία Μπέλλου, στην Καθημερινή, της 26-4-2023. Μια εικόνα, που εκδιπλώνει τη τελική διαμόρφωση, των τουριστικών μας εσόδων, του 2022 και την οποία αναπαράγουμε εδώ, με το σύνδεσμο που επικολλούμε:
https://www.kathimerini.gr/…/konta-sto-istoriko-rekor…/
Είναι ένα δημοσίευμα, π’ αδυνατεί ν’ αποκρύψει -πέραν και πίσω από τους “διθυράμβους” των τουριστικών μας επιδόσεων- τους σοβαρούς προβληματισμούς μας, για την εξέλιξη των “ποιοτικών χαρακτηριστικών”, της τουριστικής κίνησης του 2022. Με στοιχεία που αφορούν τις αρνητικές αποδόσεις και δυσμενείς επιπτώσεις και προοπτικές, της τουριστικής κίνησης και των επερχόμενων ετών, 2023 & συνακόλουθα. Καταδεικνύοντας -για άλλη μια φορά ακόμα- τα αδιέξοδα, απ’ την κατανάλωση, με χίμαιρες, της δήθεν “βαριάς βιομηχανίας” της χώρας μας. Του χρονίως στρεβλού τουριστικού μοντέλου, της γερμανικής TUI, που ακολουθούμε κι η οποία μας απειλεί άμεσα, επί μια δωδεκαετία, τουλάχιστον.
Με τα στοιχεία που παραθέτει το δημοσίευμα, που προαναφέραμε, καταφαίνεται, επίσης, πως, η επανάκαμψη της τουριστικής κίνησης το 2022, π’ επιτεύχθηκε, πράγματι -αφού προηγουμένως, είχε υποχωρήσει, εξ αιτίας της & πανδημίας του Covid-19- συνοδεύεται πλέον -δυστυχώς- και από πολύ αρνητικά δεδομένα, στη σύγκρισή τους με τα προηγούμενα χρόνια. Και ιδίως, στη σύγκρισή τους, με τις τουριστικές επιδόσεις του 2019. Επιδόσεις, οι οποίες, ήταν βαριά επιβαρυμένες, επίσης κι απ’ τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές -Καρτέλ- της γερμανικής TUI. Οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα, την αποστέρηση δεδουλευμένων τουριστικών μας εσόδων, σε ύψος, περί τα 10 δις €, με βάση τη τουριστική κίνηση του 2019. Όπως, με πυκνή αρθρογραφία μας, στοιχειοθετήσαμε, μέσα από εκτιμήσεις, που εμπεριέχονται και στο άρθρο μας, της 10-4-2023, στο New-economy και με τίτλο: “Το άγος για το Κράτος, δεν είναι το τουριστικό μοντέλο της Μυκόνου, αλλά της γερμανικής TUI“, που αμέσως εδώ επικολλούμε:
Και επανερχόμενοι στο άρθρο, της 26ης/4ου, του Ηλία Μπέλλου και Καθημερινής, παρουσιάζονται εκεί τα τελικά και αναθεωρημένα, στοιχεία, των ταξιδιωτικών μας εισπράξεων, για το 2022. Αναβιβάζοντάς τα, στα 17,676 δισ. €. Δείχνοντας -ο συντάκτης της- ως & να πανηγυρίζει, παρ’ ότι -ως ονομαστικές- οι τουριστικές μας εισπράξεις, καταφέρνουν να είναι, μεγαλύτερες κι από 500 εκατ. €, κάτω και απ’ αυτές του 2019. Κι αυτές, μόνο σε ονομαστικές & μη αναπροσαρμοσμένες, τιμαριθμικά, τιμές τους.
Καταγράφοντας, στη συνέχεια, στο δημοσίευμα, και τις τουριστικές αφίξεις, με τα 29,875 εκατομ. των Ταξιδιωτών, που εισήλθαν στην Ελλάδα, για το 2022. Ένα απόλυτο μέγεθος, δηλαδή, για τις αφίξεις τουριστών, το οποίο όμως, υστερεί, από 4,5% έως και 11,7%, σε αφίξεις, έναντι του 2019, εάν συμπεριλαμβάναμε και την κρουαζιέρα, στην επαυξημένη αποτίμηση των αφίξεων του 2019. Ένα στοιχείο, ακριβώς, που, μαζί με την αύξηση και του δυναμικού ξενοδοχειακών μας κλινών που σημειώθηκε, από το 2019, ως & το 2022 -με συν 5% στο σύνολό τους- υποδηλώνει, επίσης, τόσο τη σμίκρυνση του χρόνου πληρότητας, στην λειτουργία των ξενοδοχείων, όσο και την περαιτέρω συρρίκνωση της στενής τουριστικής μας περιόδου, η οποία, χρονίως μας ταλανίζει, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα ή και εντέχνως προβαλλόμενα, απ’ την πολιτική ηγεσία. Η οποία πολιτεύεται ακόμα & ψευδόμενη, επ’ αυτών των στοιχείων, συχνά κι όχι μόνο προεκλογικά…
Αναλυτικότερα, αναφέρεται στο άρθρο αυτό, μια άνοδος, κατά 10,7%, της Μέσης Δαπάνης, ανά Ταξίδι (ή 2022:591,7 € & 2019:534,6 €). Και μια αύξηση στη Μέση Δαπάνη ανά Διανυχτέρευση, κατά 4,4%, μόλις (ή το 2022: 80,3€ & 2019:76,9€). Όταν, μάλιστα, οι ελάχιστες αυτές αυξήσεις, που σημειώθηκαν, μέσα στην τριετία, αναφέρονται μόνο, στις ονομαστικές αυξήσεις τιμών, μεταξύ, 2019 και 2022. Αυξήσεις που υπολείπονται, έως 40%, από την αύξηση του λειτουργικού κόστους των ξενοδοχείων, όπως δήλωνε, άλλωστε και ο Πρόεδρος της Π.Ο.Ξ. (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων), κ. Γρηγόριος Τάσιος! Δείτε και τις σχετικές δηλώσεις του, εδώ, στο σύνδεσμο που επικολλούμε:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5664188120285233&id=100000823047236
Ας αναλογιστεί κι ας εκτιμήσει, επίσης, κανείς, την μη στάθμιση της επαύξησης του δείκτη, της Μέσης Ταξιδιωτικής Δαπάνης, του 2022, έναντι αυτής του 2019, που προκαλείται απ’ το γνωμικό, “ουδέν κακόν, αμιγές καλού”… Και το οποίο, εξάγεται από αντανάκλαση των συνεπειών που μεσολάβησαν, με την εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία και με την καθήλωση που επήλθε, εξ αυτής, στην τουριστική κίνηση, από Ρωσία και Ουκρανία, προς την Ελλάδα. Με τις χαμηλότερες -στο μ.ό. της χώρας- ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Αυτό ήταν ένα αυξητικό αποτέλεσμα της ΜΚΚΤΔ, στο σχετικό δείκτη των εισπράξεων, από τα καταλύματα της χαμηλής κατηγορίας, σε Βόρεια Ελλάδα, κυρίως, στα οποία κατέλυαν αυτοί οι ανατολικοευρωπαίοι, συνήθως. Έτσι που, η “απάλειψή” τους, το 2022, θα αύξανε -από μόνη της κι αναγκαστικά- το δείκτη της “Μέσης Ταξιδιωτικής Δαπάνης” της χώρας μας, ακόμα κι όταν, οι τιμές ξενοδοχείων, όλης της υπόλοιπης χώρας, παρέμεναν απόλυτα σταθερές, για την ίδια περίοδο, από 2019 έως & το 2022…
Αλλ’ όμως, όπως καταδείξαμε σε προηγούμενη αρθρογραφία μας, λόγω και της επαύξησης, στο μεταξύ, του ξενοδοχειακού μας δυναμικού, κατά 5%, την ίδια αυτή τριετία (από την εγκληματικά παράλογη πολιτική της Κυβέρνησης ν’ απαλλάξει από ΦΠΑ, για όλες τις τουριστικές κατασκευές & για 8 χρόνια, λόγω του Covid-19 (σικ!). Κάτι όμως που δεν έκανε, για απαλλαγή απ’ τον ΦΠΑ, ούτε & για τα βασικά είδη διατροφής, μήτε σε περίοδο της πανδημίας, έστω), όταν, κι αντίθετα προς αυτά, το ξενοδοχειακό δυναμικό, στην υπόλοιπη Ευρώπη, είχε μειωθεί κατά 4,5%! Υπήρξε ανάγκη, λοιπόν, για αναπροσαρμογή των τιμών, ανά κλίνη, το 2022, με αυξήσεις +51%, πάνω απ’ τις τιμές του 2019. Προκειμένου, οι τουριστικές τιμές του 2022, να έχουν αποδόσεις, ίδιες μ’ εκείνες του 2019, όπως ήδη καταδείξαμε & σε σχετική μας αρθρογραφία. Είναι στοιχεία που επαληθεύτηκαν και διασταυρώθηκαν, με την μεγάλη επαύξηση των υστερήσεων μας, στην Μέση Κατά Κεφαλήν Τουριστική Δαπάνη (ΜΚΚΤΔ), έναντι όλων των άλλων -εφάμιλλων ανταγωνιστικά- τουριστικών χωρών!!!
Με συνέπεια των αρνητικών αυτών οικονομικών αποδόσεων, στις τουριστικές εισπράξεις, ιδίως του 2022, να γεννιόνται δύο, ακόμα, αξεπέραστες δυσκολίες & πολύ αρνητικές προοπτικές, για το τουρισμό μας. Προοπτικές, που δεν επιτρέπουν την αποφυγή, νέων και μεγάλων, διαχειριστικών ελλειμμάτων, αποτρέποντας τα. Υποχρεώνοντας μας, σ’ ένα μακρόσυρτο μακροβούτι νέων ζημιών, στον τουριστικό κλάδο της οικονομίας και για τα επόμενα χρόνια.
Και αυτό γιατί:
(α) Η πολύ χαμηλή και η τόσο ζημιογόνα, βάση εκκίνησης των τιμών τουρισμού, το 2022, κατά τη διαπραγμάτευση των τιμών του τουριστικού προϊόντος, για το 2023, καθιστά ακατόρθωτο, πιθανολογικά (στατιστικά), αυτές οι τιμές, να μπορέσουν να αυξηθούν, απότομα στην πράξη, τόσο πολύ, ώστε να καλύψουν το άθροισμα, του: +50%, επί πλέον των τιμών του 2022 και της επαύξησης τους, απ’ τον μεσολαβούντα -στο μεταξύ, για το 2023- πληθωρισμό. Και
(β) Η χαμηλή οικονομική αποδοτικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας (και μόνο για το 2022, ακόμα & χωρίς συνυπολογισμό της χρονίζουσας υπερχρέωσης των τουριστικών μας επιχειρήσεων, αλλά και των επιβαρύνσεων απ’ την πανδημία που προηγήθηκε) στερείται, πλέον της οικονομικής δυνατότητας, να χρηματοδοτεί, μια απαιτούμενη γενναία αύξηση και αναβάθμιση των λειτουργικών δαπανών & του μισθολογικού κόστους των ξενοδοχείων. Με πλήρη επάρκεια, στον αριθμό, του -κατά ειδικότητα- προσωπικού & του ύψους των αμοιβών τους. Ώστε, να μπορεί να δημιουργηθεί το κίνητρο ή & το δέλεαρ, για προσέλκυση ικανού αριθμού εργαζόμενων στον κλάδο του τουρισμού, που θα καλύψουν, πλήρως, το προβλεπόμενο έλλειμμα των 100.000 θέσεων ξενοδοχοϋπαλλήλων ή το 1/3, από τις οργανικές θέσεις του προσωπικού τους, για την τουριστική περίοδο του 2023…
Γίνεται προφανές, λοιπόν, πως, σε οποιοδήποτε ποσοστό διαπίστωσης αδυναμίας για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων, ξενοδοχοϋπαλλήλων, θα επηρεαστούν, ανάλογα κι οι εισπράξεις του 2023. Καθώς, η μοιραία δυσφήμιση που θα προκληθεί, εξ αιτίας αυτών των ελλείψεων, θα πλήξει τις οποιεσδήποτε ευοίωνες προοπτικές, για τη βιώσιμη διαχείριση του τουριστικού μας προϊόντος, για τα επόμενα χρόνια.
Κάτω απ’ τα δεδομένα αυτά, όμως, ο ελληνικός τουρισμός, της γερμανικής TUI, γίνεται, εκτός από χίμαιρα & το αβάστακτο βαρίδι της μεγάλης μας κατακρήμνισης, μ’ ολόγυμνες τις ζημιογόνες αποδόσεις του και για το 2022. Όταν:
-Η απόδοση εσόδων του 2022 ανά ξενοδοχειακή κλίνη, για να ισοσταθμιστεί, με εκείνη του 2019, χρειάζεται, ήδη, μια αύξηση +51% στις τιμές του.
Κι όταν, εξάλλου.
-Ακόμα κι η ανάκτηση των τουριστικών εσόδων, του 2022, έναντι του 2021, που έφτασε στο ύψος των: 7,1 δις € (ή 17,7 – 10,6 = 7,1), συμβαδίζει και με αύξηση τ’ Ελλείμματος Ισοζυγίου Τρεχουσών Συναλλαγών, κατά: +7,8 δις € (ή 20,1 – 12,3 = 7,8)…
– Κι αυτά, δεν είναι τυχαία. Είναι ο βραχνάς και ο βρόγχος μας, στην οικονομία κι όλη τη χώρα!!!
Άλλωστε, το πρώτο και το μεγαλύτερο απ’ τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, είναι η υποτιμολόγηση του, με την παγίδευση του στα Καρτέλ της γερμανικής TUI. Κι εναρμονισμένες τις πρακτικές της, για τη νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού, στην αγορά του τουριστικού μας προϊόντος. Ένα γεγονός που κατέστησε και τις περισσότερες zobies επιχειρήσεις στη χώρα μας, να είναι οι τουριστικές! Όταν, μάλιστα κι η σχέση: των χρεών & δανείων τους / προς τα -ζημιογόνα- έσοδά τους, να είναι η μεγαλύτερη, από αυτή, οποιουδήποτε άλλου, προβληματικού κλάδου της οικονομίας μας.
Δείτε συναφώς & τη σχετική αρθρογραφία, που επικολλούμε αμέσως εδώ;
Στην ίδια οπτική, με προηγούμενη ανάλυσή μου, είχα επισημάνει: τη σημειούμενη αντανάκλαση, αντιήχηση & τον αντίλαλο, της ηχούς του βλάκα Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια. Την οποία, πρόσφατα, είχε αναπαραγάγει και το περιοδικό, Bloomberg, με πανηγυρικές αναφορές του, για επανεκκίνηση της “τουριστικής βιομηχανίας της χώρας” μας. Ώστε, τα χαζά αυτά παραληρήματα -όχι του κυρ Βασίλη & Σταθμάρχη Λάρισας, αλλά του Τουριστικού Μηχανοδηγού της Ελλάδας και της αμήχανης κι εγκληματικής πολιτικής- του: “πάμε κι όπου βγεί” & στον τουρισμό, ακούγονται κι ως νέα είδηση, απ’ το Bloomberg. Αλλά κι ως, ο χαιρέκακος περίγελος, που θα συνεπάρει στην Άβυσσο, τις ανεδαφικές μας προσδοκίες, με την αρνητική αποδοτικότητα του τουρισμού και του μοντέλου που διακονούμε.
Κι αυτό, γιατί;
Γιατί, σε διεξαχθείσα έρευνα, για λογαριασμό της “Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών”, για την οποία αρθρογράφησε και πάλι, ο Ηλίας Γ. Μπέλλος, στην Καθημερινή & σε προηγούμενο άρθρο του, της 9ης-4ου-2023. Όπου, η Ελλάδα -με 5,6%, στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων- αναδεικνύεται ως, ο 4ος, περισσότερο προτιμώμενος, προορισμός, μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, για το 2023!!! Προηγούνται εκεί, σχετικά: η Γαλλία -με 8,2%- η Ισπανία -με 7,6%- κι η Ιταλία -με 7,4%- με τις προτιμήσεις τους σε τουριστικούς προορισμούς!
Ας αναστοχαστεί, όμως κι ο καθένας μας, τότε:
-Πως δικαιολογείται, πως ερμηνεύεται και πως συμπίπτει, να μην συνοδοιπορεί, η χώρας μας, σε κατάταξη συναφών κατηγοριών αξιολόγησης;
-στη 4η θέση της, στις προτιμήσεις Ευρωπαίων Τουριστών και για το 2023.
-στη 12η θέση της, στις αφίξεις Τουριστών, παγκόσμια, για το 2019.
-στη 21η θέση της, στα τουριστικά έσοδα, επίσης παγκόσμια, για το 2019…
* Αξίζει να παρατηρήσει κανείς, από στατιστικές χρονοσειρές, σε παγκόσμια κλίμακα, ότι: Ενώ η κατάταξη της χώρας μας, σε τουριστικά έσοδα, προηγείται εκείνης των αφίξεων τουριστών, σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι το 2004. Μόλις όμως, η γερμανική TUI, δραστηριοποιείται στη χώρα μας, μόχλευσε την τουριστική μας υπερανάπτυξη κι εμπέδωσε την άσκηση αντιανταγωνιστικών της πρακτικών -με τα Καρτέλ της, σε βάρος του ελληνικού τουρισμού- προοδευτικά. Αλλάζοντας κι αντιστρέφοντας, στη διαχρονική τους εξέλιξη, τη σχέση κατάταξης, μεταξύ, τουριστικών μας εσόδων & αφίξεων τουριστών. Κ’ η νέα κατάταξη, των τουριστικών μας εσόδων, να εμφανίζεται, πλέον, ότι, υστερεί, χαρακτηριστικά πια, εκείνης, των αφίξεων τουριστών…
Και παρ’ όλα αυτά:
* Εξακολουθεί, η “Επιτροπή Ανταγωνισμού“, να κωφεύει, μετά κι απ’ την επίσημη επίσκεψή μας, στις 5-1ου- 2022, στον Πρόεδρό της, Καθηγητή, Γιάννη Λιανό & τη Διοίκηση της Επιτροπής. Μαζί με τους νομικούς μου συμπαραστάτες, τους κ.κ. Γεώργιο Κανιάρη και Γιάννη Χατζηαντωνίου (Δικηγόρους παρ’ Αρείω Πάγω). Θέτοντας εκεί, στην Επιτροπή, το θέμα τ’ ασκούμενου αθέμιτου ανταγωνισμού της γερμανικής TUI, σε βάρος του ελληνικού τουρισμού, για περισσότερο από μια δωδεκαετία ήδη…
Και η Επιτροπή, να εξακολουθεί & να παραμένει ατάραχη, με συνεχιζόμενη την αποστέρηση των δεδουλευμένων εσόδων τ’ ελληνικού τουρισμού, και τη διαφυγή, για τη χώρα, περί των: 10 δις €, ή περί το: 5,5% του ΑΕΠ, ετησίως!!!
(Ενώ η Επιτροπή -στο χρόνο που προηγήθηκε- να επιμένει να απασχολείται, ακόμα, με το “καλάθι του νοικοκυριού, Νονών κ.λπ.”. Παρ’ ότι θίγουν τις μ.μ.ε. επιχειρήσεις. Χωρίς & να καταφέρνουν να συγκρατήσουν & τον τιμάριθμο των βασικών διατροφικών αγαθών, που παραμένει ψηλότερος του γενικού πληθωρισμού. Προκειμένου, με την άδειά της, να αποπροσανατολίσει & συγκαλύψει -και η ίδια- για τη συνέχιση της λειτουργίας των Καρτέλ της TUI, όπως νομιμοποιούμαστε, πια, να συμπεραίνουμε κι εμείς, εκ του αποτελέσματος.)
** Και σε αντίστιξη, προς τις Λαμπρές μέρες του Πάσχα που διανύσαμε, παρατηρούμε επίσης πως:
Η στοχοποίηση μας, από Καρτέλ της γερμανικής TUI, προκύπτει κι απ’ τη θεώρηση κι επισκόπηση, της διαχρονικής και προοδευτικής στροφή μας, που μας επιβλήθηκε, προς χαμηλού εισοδήματος τουρίστες μας. Και παρά την άνοδο, στο μεταξύ, της στάθμης των ξενοδοχειακών μας μονάδων, απ’ την αυξημένη συμμετοχή των 5άστερων και 4άστερων ξενοδοχείων, στο ξενοδοχειακό μας δυναμικό. Μια στοχοποίηση, που παρατηρείται, επίσης και από τις επίσημες στατιστικές, του “Ελληνικού Συστήματος Στατιστικών Τουρισμού”, της ΕΛΣΤΑΤ. Κι όπου, κατά την 7ετία, του: 2012, έως και το: 2018 -στην εποχή των Success Story στις αφίξεις τουριστών- σημειώθηκε -πλέον της ελλειμματικής διαχείρισης των οικονομικών αποδόσεων του τουριστικού κλάδου- μια πολύ σημαντική μείωση, στον μ.ό. διανυχτερεύσεων, των εισερχομένων αλλοδαπών τουριστών στην Ελλάδα. Όπως μας δείχνει και η προοδευτική αποκλιμάκωση των διανυχτερεύσεων, κατά ένα ποσοστό ( του: -10,1%)…
Ένα γεγονός το οποίο αποκαλύπτει, μαζί και με την πτώση της Μ.Κ.Κ.Τ.Δ. (Μέσης Κατά Κεφαλήν Τουριστικής Δαπάνης), τη δωδεκαετία του: 2005 – 2017, με την κατά (-30,5%) -με την ονομαστική μείωση, σύμφωνα με ειδική μελέτη του ΙΝ.ΣΕΤΕ- και τη διολίσθησή μας, σε αφίξεις & προτίμηση των εισερχόμενων αλλοδαπών Τουριστών στην Ελλάδα, από τουρίστες που είναι χαμηλότερου εισοδήματος. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτεται πως, οι μεταβολές αυτές, επαυξάνουν, δυσανάλογα, την απασχόληση και το μεταφορικό έργο των αεροπορικών μέσων, των αεροπορικών εταιριών TUI, Lufthansa, EasyJet, Virgin Atl., Condor. κ.λπ., οι οποίες, με την μείωση, στο μ.ό., του αριθμού των διανυχτερεύσεων, στα τουριστικά πακέτα, πυκνώνουν τη συχνότητα & τον μεταφορικό όγκο των μετακινούμενων τουριστών, στην πλέον απόμακρη, από την άποψη μιλιοεπιβατών -απ’ τα κέντρα προέλευσης τουριστών- χώρα της Ε.Έ…
Όπως διαφαίνεται, εξάλλου κι απ’ τη μεταβολή του δείκτη, του μ.ό. των διανυχτερεύσεων, του 2012 -2018. Όπου, από: 5,46 διανυχτερεύσεις / ανά τουρίστα, ο δείκτης το 2012, αυτός πέφτει, το 2018, στις: 4,91 διανυχτερεύσεις / ανά τουρίστα, επίσης. Και πέφτει, κατά ένα ποσοστό, -10,1%, σύμφωνα με τα στοιχεία του πίνακα που παραθέτουμε ακολούθως εδώ:
===============================
#Πίνακας ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ ΕΛΣΤΑΤ
Έτη ~> Αφίξεων ~> Διανυκτερεύσεων:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2012 ~> 11,2 εκ.Τουρ ~> 61,1 εκ. Διαν.
2013 ~> 12,7. >> ~> 69,0 >>
2014 ~> 15,3. >> ~> 80,2 >>
2015 ~> 16,5 >> ~> 85,2 >>
2016 ~> 16,9 >> ~> 87,9 >>
2017 ~> 19,1 >> ~> 97,0 >>
2018 ~> 20,9 >> ~> 102,6 >>
=================================
(Πίνακας που αφορά σε στοιχεία, “εισερχόμενων αλλοδαπών Τουριστών, στη χώρα μας.
Όπως αυτά αποτυπώνονται στην ειδική μελέτη της ΕΛ.ΣΤΑΤ. & στη σελίδα: 4, αυτής. Απ’ το: “Ελληνικό Σύστημα Στατιστικών Τουρισμού”
Βασιλική Μπενάκη Γενική Διεύθυνση Στατιστικών… )
Απ’ τα στοιχεία της Τ.τ.Ε. και του ΙΝ.ΣΕΤΕ, που βρίσκονται στο διαδίκτυο, επεξεργαστήκαμε & συντάξαμε και τον πίνακα που ακολουθεί.
Κι όπου, η κατάταξη των σχετικών τουριστικών δεικτών του ελληνικού τουρισμού, για τα έτη, από 2012, έως και το 3018, έχουν ως εξής:
===============================
ΕΤΗ~>Αφίξεις~>ΕΣΟΔΑ~>ΜΚΚΔ~>Δια
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2018~>30,1εκ.~>15,7δις€ ~>520€~>227
2017~>27,2εκ.~>14,2δις€ ~>522€~>210
2016~>24,7εκ.~>12,8δις€ ~>514€~>190
2015~>23,5εκ.~>14,6δις€ ~>580€~>
2014~>22,0εκ.~>13,0δις€ ~> 590€~>
2013~>18,0εκ.~>11,7δις€ ~>653€~>
2012~>15,5εκ.~>10,02δις€ ~>646€~>
===============================
Επομένως, η ΜΚΚΤΔ, εμφανίζει -ακόμα & με τις ονομαστικές τιμές της- μια μείωση κατά (-19,5%) ποσοστιαία, στην ακολουθία των ετών αυτών. Μια μείωση που είναι σαφώς μεγαλύτερη -έως και διπλάσια- της σχετικής (%) πτώσης του αριθμού των διανυχτερεύσεων, στην αντίστοιχη περίοδο.
Όσον αφορά, τέλος, την ακρίβεια ή καθαρότητα της εικόνας, απ’ τα σχετικά στοιχεία των επιδόσεών μας στον τουρισμό, παρατηρεί, συχνά κάνεις, ότι, αυτά δεν είναι πάντα κι απολύτως, αξιόπιστα. Γιατί, παρ’ ότι κι εμείς, χρησιμοποιούμε στοιχεία και μεγέθη, από κοινά αναγνωρισμένες πηγές -όπως της ΕΛΣΤΑΤ, της Τ.τ.Ε. & του ΙΝ.ΣΕΤΕ- αυτά δεν ανταποκρίνονται, συχνά, αλλά αποκλίνουν, απ’ την πραγματικότητα! Όμως, τα θεωρούμε, σχετικά επαρκή για την εξαγωγή των γενικών μας συμπερασμάτων. Αφού, στο βαθμό που αποκλίνουν, απ’ τα πραγματικά, αυτά συμβαίνουν σε μια κατεύθυνση που ενισχύει την ικανότητά τους να υποστηρίξουν τα συμπεράσματά μας κι εκτίμηση της αρνητικής αποδοτικότητας του στρεβλού τουριστικού μοντέλου της γερμανικής TUI που διακονούμε. Ως σχετικό παράδειγμα, για την μη ακρίβεια, έως και την προβληματική αξιοπιστία των στοιχείων αυτών, αναφέρω την εξής, ιδιαίτερα χαρακτηριστική, περίπτωση, κάποιων έγκυρων δημοσιεύσεων του ΣΕΤΕ.
Αναφέρομαι, ακριβώς, στα στοιχεία & τα μεγέθη, απ’ την αναλυτική παρουσίαση, κατά γεωγραφική περιφέρεια και κατηγορία, σε αστέρια, από το δυναμικό των ξενοδοχείων της χώρας μας. Και όπου, μετά από μια σχετική δημοσίευση του ΣΕΤΕ, τον Ιούλιο του 2022, προέκυπτε μια τεράστια αντίφαση. Στην αναλυτική ανάπτυξη των πινάκων της, εμφανίζεται μια δυναμικότητα κλινών, των ξενοδοχείων της χώρας, π’ έδειχνε ένα αριθμό: 880.000 ξενοδοχειακών κλινών, συνολικά για τη χώρα μας. Και λίγες μέρες μετά, άλλο δημοσίευμα, του ΣΕΤΕ, ανέφερε ότι, το 7ήμερο, από: 15/8ου, μέχρι: 21/8ου του 2022, αναμένονταν ένας αριθμός 1.125.000 τουριστών, με αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό…
(Αλήθεια. Σε ένα τέτοιο 7ήμερο, που βρέθηκαν οι 1.500.000 ξενοδοχειακές κλίνες, περίπου, που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τους 1.125.000, εισερχόμενους, αεροπορικά, τουρίστες; Συν τον αριθμό του εσωτερικού τουρισμού; Συν και του αριθμού, κορύφωσης της καλοκαιρινής εξόδου. Καθώς και Συν, του εισερχόμενου, οδικώς, τουρισμού στη χώρα. Μεγέθη, δηλαδή, που πολύ δύσκολα χωράνε, ακόμα & σε 1.500.000 κλίνες, όταν, με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ έχουν απογραφεί, μόλις ,οι 880.000 κλίνες;).
Έτσι αποκαλύπτουμε και ξεκλειδώνουμε εμείς, τη συνωμοτική συμπαιγνία των Καρτέλ της γερμανικής TUI, που μας αφαιμάζει συστηματικά κι απειλεί να μας αφανίσει ολοένα…
Απ’ τις συνεχιζόμενες πυρκαγιές, την κλιματική αλλαγή, την ενεργειακή και επισιτιστική κρίση, απ’ τον τουρκικό αναθεωρητισμό, των γκρίζων λύκων και τον γερμανικό ποιμενικό, θέλουμε να υπάρξουμε, άραγε και για τα επόμενα χρόνια;
Αν η απάντηση είναι -αυτονοήτως- καταφατική;
Τότε, πως θέλουμε να υπάρξουμε; Όταν: Αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε, στο ναυάγιο βιωσιμότητας, που μας προετοίμασε και μας παρασέρνει, η γερμανική TUI. Με παγίδευση μας, απ’ το “τουριστικό μοντέλο που μας επιβάλλει;
Της γερμανικής TUI που, για περισσότερο από τα 12 τελευταία χρόνια, υποτιμολογεί, εξοντωτικά, το τουριστικό μας προϊόν και απροσχημάτιστα,, λεηλατεί την ίδια μας τη χώρα. Ενώ και με τις “αντιανταγωνιστικές πρακτικές” που εφαρμόζει μεθοδικά, με μόχλευση υπερεπενδύσεων στον τουρισμό κι υποδαύλιση της τουριστικής μας υπερεπέκτασης, κυρίως, μας έχει παγιδεύσει ολοσχερώς. Και ιδίως, με 5άστερα ξενοδοχεία, στη χώρα μας, τα οποία & υποκλιμακώνουν τις τιμές τους, προς όλες τις κατηγορίες. Καθώς και με πολλές άλλες μεθόδους, που εφαρμόζει, οι οποίες εμπεριέχονται στο στρατηγικό σχέδιό της, για την οικονομική μας αφαίμαξη και τη γεωπολιτική απομύζηση, της πλούσιας, σε πηγές ενέργειας και φυσικών πόρων, περιοχής της νότιας Βαλκανικής και Ανατολικής Μεσογείου. Και υπέρ της διαιώνισης, των επιδιωκόμενων και στρατηγικά, θηριωδών πλεονασμάτων, του εμπορικού ισοζυγίου της Γερμανίας._
Για άλλα άρθρα του κ. Μυλωνά πατήστε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, κι εδώ.
Πραγματεία για τον τουριστικό κλάδο της οικονομίας μας, πατήστε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, κι εδώ.
Οι απόψεις των αρθρογράφων είναι προσωπικές, δημοσιεύονται στα πλαίσια της ελευθερίας του λόγου, και δεν είναι απαραίτητο να εκφράζουν κι αυτές του new-economy.gr.