Η πανδημία Covid ξεγύμνωσε το ληστρικό, παρασιτικό και χρεοκοπημένο παραγωγικό μοντέλο, του καρτέλ της γερμανικής TUI
του Παναγιώτη Κ. Μυλωνά, οικονομολόγου
Με την ανάλυση που απαιτεί η παρούσα εργασία, καταδεικνύεται -πρώτα, πρώτα κι εκτός όλων των άλλων- πλήρως και τεκμηριωμένα και το Ναυάγιο & για το 2022, των κακών αποδόσεων του ακολουθούμενου μοντέλου της γερμανικής TUI, οι οποίες βρίσκονται, ήδη, κάτω κι απ’ το κόστος παραγωγής του ελληνικού τουρισμού.
Αναλυτικότερα και πλέον συγκεκριμένα.
Μετά την πληθώρα των αποτιμήσεων μας, για τις αρνητικές επιδόσεις και αποδόσεις του ελληνικού τουρισμού, της γερμανικής TUI, και παρά τα -περί του αντιθέτου- επιφαινόμενα, για ολόκληρη τη δεκαετία, 2010 έως 2019, όπως καταδείξαμε με σειρά δημοσιευμένων μας άρθρων. Παρά, επίσης, τα αλλεπάλληλα Success Story, που σημειώθηκαν, στη 10ετία αυτή, στις αφίξεις των τουριστών στη χώρα μας. Έχουμε ήδη πλέον, ένα -υπό διαμόρφωση- νέο εφιαλτικό σκηνικό κι ένα σκοτεινό παζλ, από σχετικά συγκριτικά στοιχεία και για τις φετινές οικονομικές επιδόσεις και αποδόσεις, του τουριστικού οικονομικού μας κλάδου. Στοιχεία, που πιστοποιούν την ακρίβεια και το νοηματικό περιεχόμενο, ως και του τίτλου, της παρούσας. Και παρά τις θριαμβολογίες, επίσης, του Υπουργού Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια, για τη σημειούμενη επανάκαμψη της τουριστικής κίνησης του 2019, μόλις φέτος, το 2022, οι προδιαγραφόμενες, ωστόσο, οικονομικές μας επιδόσεις, μας προϊδεάζουν για ένα ακόμα οικονομικό Ναυάγιο και για ένα διαχειριστικό, νέο Βατερλό, χωρίς προηγούμενο…
Αφού και οι φετινές οικονομικές αποδόσεις του ελληνικού τουρισμού, προβλέπονται να είναι -βάσιμα- τόσο εφιαλτικά δυσοίωνες, όσο δεν ήταν ποτέ άλλοτε…
[Κι αυτό, εξ αιτίας, της καταβύθισης των τιμών του τουριστικού μας προϊόντος, κάτω, όχι μόνο του τρέχοντος πληθωρισμού, αλλά κάτω και του κόστους παραγωγής του!!!
Ως να ήταν το αποτέλεσμα των πολύχρονων συνεπειών, από εναρμονισμένες πρακτικές, μιας στρεβλής και παρασιτικής διόγκωσης του -προμελετημένα μονοκαλλιεργητικού και λατινοαμερικάνικου τύπου- τουριστικού παραγωγικού μοντέλου, που μας εφάρμοσε η γερμανική Tour Operator, TUI.
Στοχοποιώντας μας, ως χώρα και ασκώντας μας τον αθέμιτο ανταγωνισμό της, σε βάρος μας, με τις πολιτικές “Καρτέλ” που εφάρμοσε. “Μοχλεύοντας” κι υποδαυλίζοντας, ιδίως, τις υπερεπενδύσεις, αλλά μόνο στον τουριστικό κλάδο και μόνο σε 5άστερα και σε 4άστερα ξενοδοχεία. Κι αυτά, σε μια χώρα, όπου, όλη αυτή την περίοδο, ταλανίζεται & καταπονείται από καθεστώς παρατεταμένης αποεπένδυσης και μιας βαριάς παραγωγής αποδιάρθρωσης.]
Ειδικότερα. Με βάση τις αναπαραγόμενες και εδώ, εκτιμήσεις, των αρμόδιων εκπροσώπων των τουριστικών Ενώσεων: (α) της Ισπανίας, (β) της Τουρκίας και (γ) της Ελλάδας. Καθώς τις προβλέψεις των ιδίων, που δημοσιεύτηκαν και στην “Money-Tourism.gr”, που αναφέρονται στην ολοκλήρωση της τουριστικής χρονιάς, 2022, προβλέπονται & τα ακόλουθα. Σύμφωνα δε με αυτές, έχουμε την εύγλωττη, εικόνα, για την τουριστική κίνηση του 2022, καθώς & για τις εκτιμούμενες εισπράξεις της, για εμάς και για δυο ακόμα Μεσογειακές χώρες, που έχουν σημαντική τουριστική δραστηριότητα στην Μεσόγειο και με τις οποίες συλλειτουργούμε ανταγωνιστικά, όσον αφορά τη διάθεση και τη διαχείριση του τουριστικού μας προϊόντος.
____________________________________________
Ιδού κι εδώ, η αναδυόμενη -συγκριτική μας- τουριστική εικόνα:
● Η Ισπανική Ένωση Τουρισμού (Tourespana), της Simon-Lueheh&Partners, να προβλέπει, για το 2022:
-Αύξηση ξενοδοχειακών τιμών 42% (39%-49%)
-Μέση Τιμή ημερήσιας διαμονής: 225 €.
-Μέση κατά κεφαλή Τουριστική Δαπάνη (ΜΚΚΤΔ): 1.575 €.
Ιδού και ο σύνδεσμος του δημοσιεύματος, για τις φετινές τιμές του τουρισμού στην Ισπανία:
https://money-tourism.gr/sta-ypsi-oi-times-ton…/
● Η Ένωση Ξενοδόχων Τουρκίας (TUROB), προβλέπει, για το 2022, επίσης, τα εξής:
– 47 εκατομμύρια τουρίστες & 37 δις $, για τα έσοδα της Τουρκίας απ’ τον τουρισμό.
-Αύξηση ξενοδοχειακών τιμών κατά 33%.
-Μέση Τιμή Διανυκτέρευσης: 104 $.
-“Μέση κατά κεφ. Τουρ. Δαπάνη”: 725 $.
Ιδού κι ο σχετικός σύνδεσμος για τις φετινές τιμές στην γειτονική μας Τουρκία:
https://money-tourism.gr/toyrkia-se-anodo-plirotita-oi…/
● Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.), προβλέπει, για το 2022, επίσης:
-30 με 32 εκατομμύρια τουρίστες & περί τα 19 με 20 δις €, για τα τουριστικά μας έσοδα.
-Αύξηση ξενοδοχειακών τιμών: κατά +12%, από το 2019, στη Μ.Τ..
-Μέση Τιμή (Μ.Τ.) δαμονής ανά ημέρα: 88 €.
-Μέση κατά κεφ. Τουρ. Δαπάνη: 616 €.
____________________________________________
Συνεπώς:
– η Μέση Τιμή, ανά ημέρα διαμονής τουρίστα, έχει λάβει μια ποσοστιαία α ύ ξ η σ η, κατά +12%, έναντι του 2019, στη χώρα μας.
Και η σχετική αυτή αύξηση (του: +12%) στην ΕΛΛΆΔΑ, είναι δραματικά μ ι κ ρ ό τ ε ρ η,
– τόσο του μεσολαβήσαντος -την τριετία, από το 2019 έως το 2022- π λ η θ ω ρ ι σ μ ο ύ,
– όσο και υποπολλαπλάσια της ΙΣΠΑΝΊΑΣ, που σημειώνει μια -κατά μ.ό.- α ύ ξ η σ η της Μ.Τ. της, του: +42%. Υπερτριπλάσια της ελληνικής.
– Αλλά είναι μικρότερη ακόμα & της ΤΟΥΡΚΊΑΣ, με μια σημειωθείσα αύξηση, στην Μ.Τ. του τουριστικού προϊόντος της, κατά: +33%.
[Ενώ, ξεκινώντας από τη χαμηλότερη βάση τιμών εκκίνησης, η χώρα μας, είχε περιθώριο και το πλεονέκτημα, να σημειώσει μια πολύ μεγαλύτερη σχετική (%) αύξηση, για τις ίδιες απόλυτες αυξήσεις τιμών της στον τουρισμό…]
Κι η τεράστια διαφορά οικονομικής απόδοσης, μεταξύ του ελληνικού & ισπανικού τουρισμού, επιχειρήθηκε -από την πλευρά συμφερόντων της γερμανικής TUI- να συγκαλυφθεί και άλλοτε και μάλιστα, με επιστημονικοφανή τρόπο. Τρόπο, τον οποίο κι αποκαλύψαμε με τη σχετική μας αρθρογραφία και την οποία επικολλούμε κι εδώ, ως απόδειξη:
-Ταυτόχρονα, για τις σημειούμενες σχετικές αποκλίσεις, απ’ τις α π ό λ υ τ ε ς τ ι μ έ ς, της Μ.Τ. του τουρισμού τους, έχουμε:
-στην ΙΣΠΑΝΊΑ, η Μ έ σ η Τ ι μ ή, ανά ημέρα διαμονής τουρίστα, είναι κατά +154%, α ν ώ τ ε ρ η απ’ την αντίστοιχη Μ.Τ., στην ΕΛΛΆΔΑ.
Ή με 1.575 €, στην ΙΣΠΑΝΊΑ, έναντι 616 €, στην ΕΛΛΆΔΑ, στην Μ.Κ.Κ.Τ.Δ..
-στη ΤΟΥΡΚΊΑ, επίσης, η Μ έ σ η Τ ι μ ή, ανά ημέρα διαμονής τουρίστα -με βάση τα αναφερθέντα ήδη στοιχεία- είναι κατά +16,5% α ν ώ τ ε ρ η απ’ την αντίστοιχη Μ.Τ. στην ΕΛΛΆΔΑ.
Ή με 725 $, στην ΤΟΥΡΚΊΑ, έναντι 616 €, στην ΕΛΛΆΔΑ, στην Μ.Κ.Κ.Τ.Δ..
Οι καταγεγραμμένες αυτές υστερήσεις, στις αποδόσεις του ελληνικού τουρισμού, γίνονται ακόμα πιο δραματικές, εάν αναλογιστεί και συνεκτιμήσει κανείς, τα ακόλουθα:
-Να αναλογιστεί, τις 880.000 ξενοδοχειακές κλίνες, σύμφωνα με το Ξ.Ε.Ε. -των οποίων, οι 30.000 είναι νέες κλίνες, σε 5άστερα και σε 4άστερα νέα ξενοδοχεία, των τελευταίων δύο, μόλις, ετών, μέσα στην πανδημία του Covid-19.
Και πολύ περισσότερο ακόμα, να αναλογιστεί κανείς, για τις πάνω από: 1.000.0000 ξενοδοχειακές κλίνες (plus), σύμφωνα & με τις αεροπορικές αφίξεις των τουριστών, του 7ήμερου, από τις: 15-8, έως & 21-8-2022…
Όπως αναδείξαμε σε αρθρογραφία μας που προηγήθηκε και την οποία επικολλούμε σε επόμενο σύνδεσμο του παρόντος κειμένου.
Κι αυτά τα δεδομένα είναι εκείνα τ’ αρνητικά στοιχεία, τα οποία προσδιορίζουν την κύρια αδυναμία μιας βιώσιμης εκμετάλλευσης στην τουριστική μας δραστηριότητα. Ιδίως:
Όταν, η τουριστική κίνηση του 2019 δύναται να φιλοξενηθεί, ολόκληρη, σε λιγότερο από ένα μήνα, μέσα στο έτος. Στην περίπτωση της ολικής πληρότητας -θεωρητικά- των ξενοδοχειακών μονάδων μας.
Όταν ακόμα και η μονομερής επαύξηση, των -πολυτελούς κατηγορίας- ξενοδοχειακών κλινών, επαυξάνει και το λειτουργικό κόστος εξυπηρέτησής τους. Ενώ διογκώνει και τα ελλείμματα, μα και τις διαχειριστικές ζημιές των ξενοδοχείων, χωρίς την αναγκαία και ικανή τιμολογιακή προσαρμογή, με τη σοβαρή αύξηση των τιμών πώλησης των κλινών τους.
Όταν, επίσης, μια απότομη ποσοτική αύξηση, στην προσφορά κλινών, μπορεί & διαταράσσει την “ισορροπία προσφοράς και ζήτησης”, στην αγορά του προϊόντος και καταβυθίζει κι άλλο, τις διαπραγματευόμενες τιμές τους.
Όταν, εξ άλλου και οι “ετήσιες πληρότητες” σμικρύνονται, αποπνιχτικά, με τη συρρίκνωση της -ήδη- απαράδεκτα στενής τουριστικής μας περιόδου.
Κι όταν ακόμα, το συσσωρευμένο ήδη απόθεμα των ξενοδοχειακών κλινών, που υπερβαίνει, συχνά, τα όρια της “φέρουσας ικανότητας” τουριστικών περιοχών & μας παγιδεύει, σε -διαχειριστικά- μη βιώσιμη λειτουργία των ξενοδοχείων και στα αρνητικά φαινόμενα του “υπερτουρισμού”, κατά τόπους, αλλά & σε μια “μονοκαλλιέργεια”, λατινοαμερικάνικου τύπου, για το συνολικό παραγωγικό μας μοντέλο.
Ιδού κι ο σχετικός σύνδεσμος ενός πρόσφατου άρθρου μας:
-Συναξιολογώντας, ταυτόχρονα & την ισχνή “εγχώρια προστιθέμενη αξία”, στην παραγωγή του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της ΕΛΛΆΔΑΣ. Μια εγχώρια προστιθέμενη αξία, στην παραγωγή του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος μας, η οποία εκτιμάται ότι είναι κατώτερη & του 20%, ως αποτύπωμα επί της τιμής πώλησης του τουριστικού μας προϊόντος. Λόγω ακριβώς, είτε της ποσοτικής ανεπάρκειας, της εγχώριας παραγωγής, είτε ακόμα της υψηλότερης & μη ανταγωνιστικής τιμής, της εγχώριας παραγωγής μας και πάλι, να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες σύνθεσης & λειτουργίας του προϊόντος που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός. Ο οποίος και υπό την πίεση των χαμηλών τιμών που απολαμβάνει, στρέφεται, επίμονα, προς τις εισαγωγές, των παγκοσμίως φθηνότερων προϊόντων που του αναγκαιούν για την παραγωγή του προϊόντος. Κι αδιαφόρως της χαμηλής ποιότητας των εισαγόμενων αυτών προϊόντων, που πλήττουν την εμπορευσιμότητα του τουρισμού και τη διαπραγμάτευση των τιμών του στο μέλλον.
Και η ισχνή αυτή συμμετοχή, της εγχώριας προστιθέμενης αξίας, στο τουριστικό μας προϊόν, βρίσκεται σε αντίθεση, με την εγχώρια προστιθέμενη αξία, στο τουρισμό, τόσο της ΙΣΠΑΝΊΑΣ, όσο και ιδίως, της ΤΟΥΡΚΊΑΣ. Στις οποίες, η εγχώρια προστιθέμενη αξία, συνιστά, συντριπτική πλειονότητα του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος τους…
Ωστόσο, η εξωστρέφεια, στην προστιθέμενη αξίας του τουριστικού μας προϊόντος, καθώς και η μεγάλη του εξάρτηση από τις εισαγωγές του, αποκαλύπτεται χαρακτηριστικά κι απ’ τα δημοσιευμένα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, για τα εθνικολογιστικά μεγέθη του α’ εξαμήνου του 2022, ιδίως του τουρισμού. Στοιχεία που δημοσιεύονται και στο money- tourism.gr και τα οποία επικολλούμε εδώ στο σύνδεσμο που ακολουθεί:
https://money-tourism.gr/trapeza-ellados-meiosi-afixeon…/
Σύμφωνα με τα προεκτεθέντα αυτά στοιχεία του δημοσιεύματος, η σημειωθείσα αύξηση της τουριστικής κίνησης, το α’ εξάμηνο του 2022, παρ’ ότι υστερούσε έναντι του 2019, επέφερε αύξηση, στα τουριστικά μας έσοδα, του α’ εξαμήνου του 2022, συγκριτικά προς εκείνα τα έσοδα του α’ εξαμήνου του 2021, της τάξης των 4,19 δις €. Αλλά επίσης, πρέπει να προκάλεσε και τη σημειωθείσα αύξηση στο έλλειμμα του Ισοζυγίου των Εξωτερικών μας Συναλλαγών, για το α’ εξάμηνο του 2022, λόγω -κυρίως- της αύξησης των εισαγωγών μας, απ’ το εξωτερικό, κατά 3,5 δις €, για το ίδιο αυτό εξάμηνο.
Με συνέπεια -και καθόλου τυχαία- η αύξηση αυτή των εισαγωγών μας, κατά 3,5 δις €, το ίδιο αυτό α’ εξάμηνο του 2022, να αποτελεί το: 84% του ποσού των 4,19 δις €, της επελθούσας αύξησης των τουριστικών μας εισπράξεων, για το ίδιο πάντα εξάμηνο, του 2022, έναντι του 2021.
Και τα συμπεράσματα -απ’ τα προεκταθέντα αυτά στοιχεία- θα μπορούσαν να εμπεδωθούν ακόμα περισσότερο και στην ίδια βασική τους κατεύθυνση, εάν τα αντιπαραβάλλαμε, πλέον των προαναφερθέντων στοιχείων και με τα αντίστοιχα στοιχεία, απ’ την -επίσης φετινή, του 2022- τουριστική κίνηση και κάποιων άλλων τουριστικών χωρών. Όπως είναι και εκείνων: της ΙΤΑΛΊΑΣ, της ΠΟΡΤΟΓΑΛΊΑΣ, της ΚΡΟΑΤΊΑΣ, αλλά και της ΚΎΠΡΟΥ. Χώρες με τις οποίες, οι αποστάσεις των οικονομικών τους αποδόσεων -έναντι της υστερημένης, δικής μας απόδοσης- στις τουριστικές τους δραστηριότητες, είναι τόσο χαρακτηριστικά μεγαλύτερες, που γίνονται ως κι εντυπωσιακά αρνητικές κι αυτές σε βάρος μας…
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΤΙΚΆ ΣΥΜΠΕΡΆΣΜΑΤΑ
Απ’ τα προεκτεθέντα εκτιμητικά στοιχεία, για τις επιδόσεις κι αποδόσεις της τουριστικής μας δραστηριότητας, το 2022, εύκολα μπορεί και να αντιληφθεί ο καθένας μας, πια, πως:
“Ο πιο χρεοκοπημένος κλάδος της ελληνικής οικονομίας -με τις αποδόσεις που διαχρονικά μας επέβαλε, το τουριστικό μοντέλο της γερμανικής TUI- επιδεινώνει ακόμα πιο πολύ την ελλειμματική του οικονομική διαχείριση και “μας μπάζει κι άλλο μέσα” κι εφέτος…
Παρά τη συντελούμενη επανάκαμψη -λόγω της προηγηθείσας πανδημίας του Covid-19- της τουριστικής κίνησης του 2019, καθώς και με τα συνεχιζόμενα Success Story, στις αφίξεις των τουριστών του…
Ωστόσο, η πρώτη διδάξασα, τον αιμοδιψή φασίστα, Πούτιν -ο οποίος καίει, στα σύνορα της Φιλανδίας, το φυσικό του αέριο και το καίει, “στο γάμο του Καραγκιόζη” και έτσι, 14πλασίασε τη τιμή του, απ’ την εισβολή του στην Ουκρανία- ΕΊΝΑΙ η γερμανική TUI…
Η ίδια η TUI, με τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τις εναρμονισμένες πρακτικές της, σε βάρος μας και η οποία συνέβαλε, στην αύξηση, στις 880.000 κλίνες -με τα υποδηλωμένα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ξ.Ε.Ε.- ή στις 1.000.000 Plus, ξενοδοχειακές μας κλίνες -σύμφωνα με τις αεροπορικές αφίξεις του Αυγούστου 2022- όπως καταδείξαμε στο σχετικό άρθρο μας. Ώστε, ακόμα κι η τουριστική κίνηση του 2019, να δύναται να φιλοξενηθεί, στην ολική της πληρότητα, σε έναν μόλις μήνα. Ένα μήνα, όμως, που δεν μπορεί να θρέψει και τους 12 μήνες του χρόνου…).
Και ο Covid-19, εκτός της πανδημίας και των συνεπειών που προκάλεσε, ξεγύμνωσε, ακόμα περισσότερο & το στρεβλό και το παρασιτικά εξωστρεφές, “μοντέλο της γερμανικής TUI!!!
Έτσι, παρά το μικρότερο -και στο ήμισυ- της Μέσης Κατά Κεφαλή Τουριστικής Δαπάνης (ΜΚΚΤΔ) των άλλων Τουριστικών Χωρών, είχαμε -με τα στοιχεία της Τ.τ.Ε.- τις ακόλουθες εξελίξεις:
– Το α’ 9μηνο του 2020, βελτίωση του Ισοζυγίου Εξωτερικών Συναλλαγών, από την μείωση εισαγωγών μας, κατά -6,5 δις €…
– Ενώ, το α’ 6μηνο του 2022, αντίθετα, είχαμε επιβάρυνση, του ίδιου “Ισοζυγίου”, με την αύξηση εισαγωγών, κατά +3,5 δις €, από το 2021. Αλλά και +5,5 δις €, από το α’ εξάμηνο του 2020…
(Ιδού και η πρόσφατη σχετική αρθρογραφία μας)
Τ Υ Χ Α Ί Ο ;
(Τρόπος του λέγειν…)
Ιδού κι ο σύνδεσμος του πρόσφατου σχετικού άρθρου μας, που επικολλούμε αμέσως εδώ:
Ανάλογες κι εξ ίσου αποκαλυπτικές, ως προς την πτώση της τουριστικής κίνησης και την ταυτόχρονη, ανάλογη μείωση στο Έλλειμμα Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας, με την ισόποση -σχεδόν- μείωση των εισαγωγών μας, υπήρξαν και κατά το χρόνο της έναρξης της πανδημίας στην Ελλάδα, το 2020, καθώς και οι τότε ειδικές διαπιστώσεις μας, για το θέμα. Όπως, οι διαπιστώσεις αυτές, διατυπώθηκαν και στη σχετική μας αρθρογραφία, την οποία, επίσης, επικολλούμε εδώ, σε σύνδεσμο:
Σε μια περισσότερο διευρυμένη θεώρηση, με αυτή, του αμέσως προαναφερθέντος άρθρου μας, ήταν κι εκείνη του άρθρου που επικολλώ εδώ, στο σύνδεσμο που ακολουθεί:
Για δε τον ασκούμενο, αθέμιτο ανταγωνισμό της TUI, με τις εναρμονισμένες του πρακτικές, τον εξέθεσα & σε μια προφορική τοποθέτησή μου, σε μια “Ημερίδα”, που διεξάχθηκε στη Ζάκυνθο, στις 24-10-2020.
Ιδού το σχετικό video:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3537388272965239&id=100000823047236
– Και οπωσδήποτε. Δεν …«Υπάρχει το σχέδιο για το μέλλον του τουρισμού, αναζητείται η εφαρμογή», όπως εσφαλμένα & παραπειστικά ισχυρίζεται, αρθρογραφώντας, σε ολοσέλιδο δημοσίευμά του -με φόντο το “Ναυάγιο της Ζακύνθου”- σήμερα, 4-9ου-2022, στην 21η σελίδα, της Κυριακάτικης “Καθημερινής”, ο Πρόεδρος, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Γιάννης Ρέτσος.
Κατόπιν και των νεότερων αυτών δεδομένων, της “μακροοικονομικής μας ανάλυσης” και της νεότερης τεκμηρίωσης, των οικονομικών δεικτών και των άλλων συνεπειών, του ασκούμενου αθέμιτου ανταγωνισμού, από τις -εναρμονισμένα αντιανταγωνιστικές- πρακτικές της γερμανικής TUI, στη χώρα μας, παρακαλείται και η “Επιτροπή Ανταγωνισμού”, να επιταχύνει τις ελεγκτικές της έρευνες και τις απαιτούμενες διαδικασίες, για την “μικροοικονομική” θεμελίωση -και συνεπώς, την πιστοποιημένη επικύρωση- του ληστρικού ρόλου της γερμανικής TUI, σε βάρος του ελληνικού τουρισμού και της ίδιας της χώρας μας, τελικά…
Για άλλα άρθρα του κ. Μυλωνά πατήστε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, κι εδώ.
Πραγματεία για τον τουριστικό κλάδο της οικονομίας μας, πατήστε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, κι εδώ.
Οι απόψεις των αρθρογράφων είναι προσωπικές, δημοσιεύονται στα πλαίσια της ελευθερίας του λόγου, και δεν είναι απαραίτητο να εκφράζουν κι αυτές του new-economy.gr.