Ποιά είναι η τέλεια Φρεγάτα για το πολεμικό μας Ναυτικό

Του Δημητρίου Τσαιλά
Η επιλογή της Φρεγάτας που θα αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό επηρεάζεται κυρίως από τις επιχειρησιακές μας ανάγκες και τις απειλές που αντιμετωπίζουμε, τις οποίες γνωρίζει πολύ καλά το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο (ΑΝΣ).

Απόψεις των αναλυτών του…διαδικτύου

Όσον αφορά τις απόψεις των διαφόρων αναλυτών που δεν έχουν μπει μέσα σε πολεμικό σκάφος και εκθετών, αυτοί υποστηρίζουν με θέρμη τις όποιες ναυτικές βιομηχανίες των δικών των απόψεων και συμφερόντων αντίστοιχα. Κάποιοι άλλοι αναλύουν με αριθμούς τις απαιτήσεις για εξοπλισμούς, αναφέροντας μόνο αριθμούς φρεγατών, αεροσκαφών, υποβρυχίων και τεθωρακισμένων που πιθανώς χρειάζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις. Προσωπικά θα απαντήσω μόνο για το κομμάτι της θαλάσσιας ισχύος.

Η λύση

Η θαλάσσια ισχύς λοιπόν, μπορεί να οριστεί ως ο έλεγχος και η απαγόρευση θαλάσσιας περιοχής για την επίτευξη στρατηγικών στόχων και συχνά εκδηλώνεται μέσω τακτικής. Όμως πρέπει να γνωρίζουμε ότι η εκτέλεση τακτικής είναι αδιαχώριστη από την τεχνολογία. Η ιστορία του ναυτικού πολέμου και της άσκησης της θαλάσσιας ισχύος είναι ανταγωνιστική με την τεχνολογία, με τον νικητή να είναι αυτός που χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Καθώς σήμερα ο πόλεμος επεκτείνεται περαιτέρω στον ψηφιακό κόσμο, υπάρχει επιτακτική ανάγκη να κατανοήσουμε πώς η νέα τεχνολογία είναι σημαντικός καταλύτης και πολλαπλασιαστής ισχύος για τη νίκη. Η τεχνολογία, έχει αποδείξει την αξία της από το στρατηγικό επίπεδο του πολέμου έως και τις ενέργειες της τακτικής.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το δυναμικό και την εμφάνιση αντιπάλων, ο έλεγχος της θάλασσας εφαρμόζεται μέσω τακτικής. Για να γνωρίζετε τακτική, πρέπει να γνωρίζετε τη χρήση των όπλων, ή για να το πούμε διαφορετικά, για να γνωρίζετε τακτική, πρέπει να γνωρίζετε την τεχνολογία. Δεν φτάνουν οι αριθμοί, αλλά χρειάζεται να προσδιοριστούν οι απαιτήσεις σε οπλικά συστήματα.
Κυρίες και κύριοι, το Πολεμικό Ναυτικό γνωρίζει τι χρειαζόμαστε. Έχουνε σχεδιάσει έξυπνα και δυναμικά τις απαιτήσεις εξυπηρετώντας τις Θαλάσσιες Επιχειρήσεις που εξισορροπούν αποτελεσματικά τους περιορισμούς του σήμερα, ενώ ικανοποιούν τις πιθανές απαιτήσεις του μέλλοντος. Ο θαλάσσιος έλεγχος ανήκει στους καλύτερα σχεδιασμένους στόλους και όχι στα καλύτερα σχεδιασμένα πλοία.
Κάποιοι, φυσικά, έχουν κίνητρο από την παραγγελία μας. Διαλαλούνε ότι μας πουλάνε υψηλού επιπέδου, εξαιρετικές λύσεις, επειδή γνωρίζουν ότι υπάρχει μια καλή πιθανότητα να συμμετάσχουν στην αγορά. Είναι προς το συμφέρον τους να μας πουλήσουν το δικό τους προϊόν. Εμείς ας παραγγείλουμε αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε. Aς αφήσουμε λοιπόν τα Γενικά Επιτελεία να κάνουν τη δουλειά τους. Ξέρουν πολύ καλά.

(O Ναύαρχος Δ. Τσαιλάς δίδαξε, μεταξύ άλλων, επι σειρά ετων στις έδρες Επιχειρησιακής Σχεδιάσεως και της Στρατηγικής και Ασφάλειας σε ανώτερους Αξιωματικούς στην Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου)
Για άλλα αρθρα του ναυάρχου Τσαιλά πατήστε ΕΔΩ

new-economy.gr