Θα μπορούσε η Ελλάς να συμπαράγει 12 Φρεγάτες σε 3 έτη, κερδίζοντας 6 και πληρώνοντας σε 20 χρόνια;

του Aλκη Αλεξίου

 

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η ΕΛΛΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΕΙ 12 (!) ΝΕΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΣΕ 2-4 ΧΡΟΝΙΑ ,ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ 6 ΑΠΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΣΕ 20? Η απαντηση είναι ‘’ναι’’ και δειτε πως……..(παντα φυσικα με γνωμωνα το στρατηγικο σχεδιο σε βαθος αλλα και την πολιτικη βουληση για συμπαραγωγες ναυτικων μοναδων, μεταφορα τεχνογνωσιας σε Ελληνικα ναυπηγεια αλλα και εξαγωγες ).
Ξεκιναμε με το ποσες είναι οι πραγματικες αναγκες του Π.Ν σε φρεγατες αλλα και Αντιτορπιλλικα για Αιγαιον-Ιονιον ,Ν.Α Μεσογειον και Λιβυκον πελαγος. Ο αριθμος είναι (14) μοναδες που πρεπει να αντικατασταθουν αμεσα , συν δυο που επιβαλλει το νέο δογμα του Π.Ν,για να καλυψει και νεες περιοχες !Ας υποθεσουμε λοιπον ότι απομονονουμε τις τρεις καλυτερες προσφορες των εταιρειων και χωρων που εχουν γινει ως τωρα….ητοι…την Γαλλικην,την Ισπανικην και την Ιταλικην !
Πως πρεπει να κινηθει η πολιτικη μαζι (!!) με την στρατιωτικην ηγεσιαν ? Ωπ, ναι ….εδω βαλαμε το ‘’στρατηγικον’’…ΜΑΖΙ .

Θυμιζει κατι στους στρατιωτικους?? Κατι σαν ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΟΤΙΚΑ δεν είναι??

Μπορουμε λοιπον να ξεπερασουμε αγκυλωσεις του παρελθοντως και να συνεργασθουν μαζι ‘’ΜΑΞΙΜΟΥ-ΥΠ.ΕΘ.Α & ΥΠ.ΟΙΚ’’??

Κ εδώ η απαντηση είναι ‘’ναι’’,αν κρινουμε από τα γενομενα με τα ‘’Rafalle’’.
Ποια πρεπει να είναι τα βήματα ώστε να μην μεινουν ‘’κεκροπορτες ‘’ ανοικτες?………….
1. Κλεινουμε και υπογραφουμε την συμφωνια με ΗΠΑ για τα ενοίκια των βασεων ΜΙΝ 3 ΔΙΣ δολλαρια τον χρονον , αν όχι σε χρηματα ,τοτε σε στρατιωτικον υλικον , με βαση τις αναγκες μας !
2. Κλεινουμε την συμφωνια με τους Γαλλους για τις Belharra των 4.300 περιπου ΤΟΝ (υπαρχει και εκδοση 5.300 ΤΟΝ)

….και διεκδικουμε ειτε (2) fremm ως ενδιαμεση λυση που όπως αρχισαν να μας προιδεαζουν οι Γαλλικες πηγες, μαλλον αρχισε να γινεται εφικτον ειτε μια fremm και μια Lafayetee αναβαθμισμενες !! Γνωμη του γραφοντος είναι ότι ισως θαπρεπε να διεκδικησουμε μετα από καποια παραγγελια – ισως 24 ακομα Rafalle F4- και ένα Mistral !! Μην ξεχνταε ότι οι Γαλλοι υπεσχεθησαν , μια φρεγατα κάθε 12 μηνες !!!! Θα μπορουσαν καποιες να βγουν και από ‘’Σκαραμαγκα’’, αν λυθουν τα προβληματα .
3. Παμε εις την δευτερην προσφοραν και κλεινουμε την Ισπανικην F-110

,μια πολύ καλη σχεδιαση στους 6.100 ΤΟΝ και λαμβανοντας δυο άλλες φρεγατες για ‘’ενδιαμεση λυση’’ !!
4. Κλεινοντας τις τρεις επιλεγμενες προσφορες ,υπογραφουμε και με την Ιταλικην αλλα όχι αυτην που προτεινουν!!! Παμε στην νεοτερη σχεδιαση των 10.000 ΤΟΝ , ένα πλοιο αποκλειστικα για Ν.Α Μεσογειον

και Λιβυικον οπου Aster-30,Exocet,Camm ER,Mdcn ….θαναι σε υπεραφθονια !! Φυσικα οι Ιταλοι εχουν την καλυτερη προταση για την ‘’ενδιαμεση λυση’’!!
Όλα αυτά συνδιαζονται με ενοποιηση Ηλεκτρονικων συστηματων, οπλικων συστηματων κ ότι άλλο συμφερει και μπορει να μπει κοινο στα πλοια.Ετσι διαπραγματευεσαι κατευθειαν με τις εταιρειες και δεν ζητας 4 από το κάθε συστημα αλλα …12 !! Οποτε μιλαμε για άλλες τιμες και φυσικα εχεις ηδη βαλει στο τραπεζι ειτε Στρατιωτικη συμβολη ειτε στηριξη σε ΑΟΖ & Υφαλοκριπιδα !! Διοτι ετσι καποιοι εξ ανατολων , κερδιζουν χρονια τωρα …στηριξη !! Κατι που το ‘’Μαξιμου’’ αγνοεί παντελως !!
Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ μπορει ανετα να γινει όπως εχουν ηδη αναφερει σε μελετες τους, ο Γαλλος γνωστης αμυντικων-οικονομικων θεματων Fabrice Wolf αλλα και ο Ελληνας Αιθων Ναρλης,εντος 20 ετων !! Τα επιτοκια που δανειζεται η Ελλας, εχουν πεσει πολύ κατω από το 1% αλλα και βγηκαν πλεον και Ευρωπαικα –FMS .Αρα μιλαμε για ένα πακετον περιπου 10-12 ΔΙΣ , με πληρωμές …δια 20 ετη !! Πολύ εφικτον !!
Τροποι υπαρχουν, θεληση να υπαρχει !!

Aλκης Αλεξίου
Αναλυτής Γεωπολιτικής , Γεωστρατηγικής & Γεωοικονομίας

Πατηστε ΕΔΩ για όλα τα άρθρα του ΑΛΚΗ ΑΛΕΞΙΟΥ

new-economy.gr