Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας στην 28η Agrotica

Την 28η Διεθνή Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων, Εξοπλισμού και Εφοδίων Agrotica 2020 επισκέφτηκε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας Σωτήρη Μπάτο, τον Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κώστα Καλαϊτζίδη και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισκέφτηκε τα περίπτερα της έκθεσης, ενημερώθηκε από τους εκθέτες και συνομίλησε με επισκέπτες. Η 28η Agrotica ήταν η μεγαλύτερη στην Ιστορία της, με περισσότερους από 2.000 εκθέτες και εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες.

Επίσης, επισκέφτηκε το περίπτερο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ ενημερώθηκε για την πορεία της 28ης Agrotica από τον Πρόεδρο της ΔΕΘ – Helexpo Τάσο Τζήκα.

«Η φετινή Agrotica ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Έχει εδραιωθεί ως η τρίτη παγκοσμίως μεγαλύτερη αγροτική έκθεση και στόχος μας είναι σταδιακά να καταστεί η πρώτη αγροτική έκθεση του κόσμου. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη Περιφέρεια της Ελλάδας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων. Είναι η Περιφέρεια στην οποία παράγεται το ένα τέταρτο του αγροτικού ΑΕΠ της χώρας και όλα αυτά τα χρόνια πετύχαμε αύξηση των εξαγωγών μας στη διάρκεια της κρίσης κατά 50%, πολύ πάνω από το μέσο όρο εθνικά. Ο πρωτογενής τομέας είναι για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βασικός αναπτυξιακός πυλώνας της και το αποδεικνύουμε με τη διαρκή ενίσχυσή του, μέσω έργων, δράσεων και αξιοποίησης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων. Συνδέσαμε την αγροδιατροφή με τον επίσης κορυφαίο αναπτυξιακό πυλώνα μας, τον τουρισμό, αλλά και την καινοτομία. Χρηματοδοτούμε την έρευνα στα ακαδημαϊκά ιδρύματα για νέες καινοτόμες μεθόδους και προϊόντα στον αγροτικό τομέα. Δημιουργήσαμε ειδικό τμήμα για την προβολή των αγροτικών προϊόντων στην Περιφέρεια, όπως επίσης το Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι το πιο πλούσιο στη χώρα, αλλά και την Αγροδιατροφική Σύμπραξη και καθιερώσαμε το brand ‘Μακεδονική Κουζίνα’. Η σύνδεση αγροτικού τομέα και τουρισμού είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας σε περισσότερες από 70 εκθέσεις παγκοσμίως, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων. Μόλις πριν από λίγες μέρες ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα για τις ενισχύσεις των σχεδίων βελτίωσης, ενώ ολοκληρώσαμε με απόλυτη επιτυχία την ενίσχυση των νέων αγροτών. Η φετινή παρουσία μας στην 28η Agrotica είχε ως στόχο την ανάδειξη της ποιότητας και της μοναδικότητας των προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και την ενημέρωση των επισκεπτών για τα αγροτικά και αγροδιατροφικά προγράμματα που υλοποιούμε. Και ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη, όπως άλλωστε και συνολικά η έκθεση. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια την πολιτική ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα και ενδυνάμωσης της εξωστρέφειάς του, που αποτελεί και εχέγγυο για τη συνολική ανάπτυξη του τόπου μας», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Σωτήρης Μπάτος τόνισε: «Οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις που πραγματοποιούνται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αφορούν τόσο στους αγρότες και τους παραγωγούς όσο και στον κλάδο της μεταποίησης των αγροτικών μας προϊόντων. Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια να διευκολύνουμε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας από την παραγωγή, την μεταποίηση μέχρι και την πώληση του τελικού προϊόντος, εκμεταλλευόμενοι όλα τα διαθέσιμα κονδύλια με ταχύτητα, μειώνοντας την γραφειοκρατία, εκπαιδεύοντας όλους τους ενδιαφερόμενους του κλάδου, έτσι ώστε να αναδείξουμε όλο και περισσότερο την υψηλή ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα των εκλεκτών προϊόντων της μακεδονικής γης εντός και εκτός Ελλάδας, μεγιστοποιώντας την προστιθέμενη αξία τους».

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υπηρεσιακά στελέχη ενημέρωναν τους επισκέπτες ειδικά για τα νέα υπομέτρα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 και για τα νέα δεδομένα αναφορικά με τη στήριξη για την εγκατάσταση νέων γεωργών, τη στήριξη σε επενδύσεις γεωργικών εκμεταλλεύσεων και τις επενδύσεις στη μεταποίηση, την εμπορία και την ανάπτυξη των γεωργικών προϊόντων.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •