Aegean: Παραγγελία – μαμούθ 5 δισ. δολ. για 42 αεροπλάνα Airbus

Της Στεφανίας Σούκη

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική μέρα για την Aegean. Υπογράψαμε σήμερα το πρωι ένα προσύμφωνο για τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα. Μία παραγγελία για έως 42 αεροπλάνα Airbus Α320 neo. Είναι μία ακόμη σημαντική στιγμή στην πορεία της Aegean που επιβεβαιώνει στα 19 χρόνια της κοινής προσπάθειας που έχει ξεκινήσει από το 1999».

Αυτό δήλωσε πριν από λίγο ο αντιπρόεδρος του ομίλου της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, ανακοινώνοντας από το εμβληματικό Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος την παραγγελία- μαμούθ συνολικής αξίας 5 δισ. δολαρίων για 30 + 12 νέα αεροπλάνα που θα ανανεώσουν τον στόλο του ομίλου κατά την περίοδο 2020- 2025.

«Είναι η τρίτη φορά μέσα σε 19 χρόνια που η εταιρεία επενδύει σε νέα αεροπλάνα για να δώσουμε στην εταιρεία και στη χώρα υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Παρά την κρίση και τις προκλήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού προχωράμε σε μία νέα επένδυση. Εγκαινιάζουμε το δεύτερο κύκλο συνεργασίας με την Airbus, η οποία πλέον ωριμάζει. Τα νέα Airbus θα μας επιτρέψουν να πάμε ακόμη πιο μακριά, προχωρώντας στην επόμενη μέρα για την Aegean».

Όπως επεσήμανε από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Airbus, o οποίος έδωσε το «παρών» στη σημερινή παρουσίαση «πρόκειται για μία πολύ σημαντική παραγγελία για την Airbus. Η Aegean είναι ένας πολύ σημαντικός εταίρος για την Airbus τα τελευταία σχεδόν 20 χρόνια».

Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Γερογιάννη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, η διαδικασία διήρκεσε 12 και πλέον μήνες ώστε να αξιολογηθεί ποιο προϊόν, ποιας εταιρείας, και υπό ποιες συνθήκες χρήσης θα γίνει η επιλογή για την ανανέωση του στόλου, «επιλογή, με την οποία εγκαινιάζεται η επόμενη μέρα για την Aegean από κοινού με την Airbus». Ο ίδιος πάντως δήλωσε πως «έχουμε ακόμη δρόμο για την επιλογή των κινητήρων».

Η παραγγελία αφορά καταρχάς 30 αεροσκάφη Α320 neo με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη 12 και δυνατότητα μετατροπής μέρους της παραγγελίας σε A321, ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας.

Η επένδυση, όπως προαναφέρθηκε, είναι για 5 δισ. δολάρια (τιμή τιμοκαταλόγου δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται βάσει της εμπορικής συμφωνίας με την Airbus η ανακοίνωση των επιμέρους αριθμών) κι εφόσον γίνει η άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης, ενώ η τελική συμφωνία θα υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι. «Υπάρχει μεγάλο κομμάτι από χρηματοδότες -εξειδικευμένους οργανισμούς στην αεροπορική αγορά που θα χρηματοδοτήσουν την επένδυση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης σημειώνοντας πως το χρηματοδοτικό σχήμα θα είναι μικτό από ξένους οργανισμούς.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο στόχος είναι να γίνει η ανανέωση του στόλου από το 2020 έως το 2025. «Αναμένουμε κατά μέσο όρο 10- 12 αεροπλάνα που θα έρχονται στη χώρα αυτή την περίοδο, ενώ στους νέους προορισμούς που θα προστεθούν είναι τα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ρωσίας, επίσης προς Πακιστάν και τη δυτική άκρη της Αφρικής».

Με τα νέα αεροσκάφη επιτυγχάνεται, μεταξύ άλλων, έως 15% εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων και καυσίμων και δυνατότητα για μεγαλύτερες αποστάσεις και περισσότερες ώρες πτήσεις.

Η διοίκηση δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη σημαντική συμβολή του ανθρώπινου δυναμικού του ομίλου –«το μέταλλο δεν έχει αξία αν δεν υπάρχουν οι άνθρωποι» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά- και τα νέα αεροσκάφη έρχονται να ενισχύσουν περαιτέρω τις δυνατότητες του ανθρωπίνου δυναμικού του ομίλου.

Πηγή:newmoney.gr