Το εθνικό και οικονομικό έγκλημα του κ. Κωστή Χατζηδάκη

Του δημοσιογράφου Θανάση Γκόρδη

Η πραγματική ανάγκη νοικοκυρέμματος της δημόσιας αυτής επιχείρησης (όπως ισχύει και για τις περισσότερες, λόγω τού κομματισμού και της διαφθοράς των ίδιων των πολιτικών ταγών) αποτέλεσε το ΑΛΛΟΘΙ για το ξεπούλημά της, προς εξυπηρέτηση ιδιωτικών μεγαλοσυμφερόντων, ξένων και ντόπιων.

Και έτσι – ως αποτέλεσμα ΚΑΙ ανικανότητας, ΚΑΙ φαυλότητας, της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας ειδικά κατά την πασοκική δεκαετία του 1980, και όχι μόνο – η Ελλάδα έμεινε χωρίς εθνικό αερομεταφορέα!..
Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες, και τις καπιταλιστικές, που έχουν τον δικό τους δημόσιο αερομεταφορέα…

Αξίζει να διαβαστεί η σχετική επιστολή εργαζομένου της παλιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας (οι οποίοι εργαζόμενοι, σε έναν μικρό βαθμό, έχουν και αυτοί την δική τους ευθύνη για συγκεκριμένες αδυναμίες της επιχείρησης, κυρίως την δεκαετία τού 1980):

ΟΛΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πριν 10 χρόνια (Μάρτιος 2009) οι περισσότεροι Έλληνες αισθάνονταν ανακούφιση που έκλεινε οριστικά ο εθνικός αερομεταφορέας. Πίστεψαν τον υπουργό της ΝΔ Χατζηδάκη που έλεγε ότι με τα χρήματα που θα εξοικονομούσε το δημόσιο από το κλείσιμο της Ολυμπιακής θα έκτιζε κάθε μήνα από ένα νοσοκομείο και δεν θυμάμαι πόσα σχολεία. Το τέλος του μονοπωλίου τού εθνικού αερομεταφορέα θα βοηθούσε τον ελεύθερο ανταγωνισμό στις αερομεταφορές, που με την σειρά του θα λειτουργούσε υπέρ τού πολίτη, αφού θα έπεφταν οι τιμές και θα αναβαθμίζονταν οι προσφερόμενες υπηρεσίες. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα εθνικής ανάτασης ο μέγας σωτήρας Βγενόπουλος αγοράζει, μεταξύ άλλων, τα δικαιώματα και τα σήματα της Ολυμπιακής και φτιάχνει μια άλλη εταιρεία με το όνομα Olympic Air, η οποία δεν είχε καμιά σχέση με την παλιά Ολυμπιακή.

Δεν ξεχνώ το σλόγκαν που διαφήμιζε την νέα εταιρεία: «Η ΕΛΛΑΔΑ ΨΗΛΑ».
Όπως δεν ξεχνώ πώς πλασαρίζονταν από τα «έγκριτα» ΜΜΕ ακόμα και ως μια ελπιδοφόρα πολιτική λύση!

Τα πρώτα δείγματα της θεάρεστης κίνησης τού Χατζηδάκη δεν άργησαν να φανούν.

Κόπηκαν οι έκτατες αεροκομιδές ασθενών από τα νησιά, αφού στο όνομα τού κέρδους οι διάδοχοι της «κακιάς» Ολυμπιακής δεν θυσίαζαν θέσεις επιβατών για να τοποθετήσουν φορεία όταν αυτό κρίνονταν αναγκαίο. Η εναλλακτική λύση για τους νησιώτες είναι μέχρι ΚΑΙ σήμερα:

α) το πλοίο της γραμμής,

β) η Πολεμική Αεροπορία αν και εφόσον υπάρχει διαθέσιμο πτητικό μέσο και

γ) τα νοσοκομεία της γειτονικής Τουρκίας!!!

Πολύ σύντομα ο «νέος Ωνάσης» ξεχάστηκε, εξαφανίστηκε από την Οlympic Air και τράβηξε κατά Κύπρο μεριά για νέες «επιτυχίες»…

Η εταιρεία που λανσάριζε ως την εταιρεία που θα πήγαινε την ΕΛΛΑΔΑ ΨΗΛΑ έχει σήμερα λιγότερα δρομολόγια από αυτά που είχε η ΤΑΕ το 1957!!! Μεγάλε Χατζηδάκη με τις επιλογές σου…

Κάπου εκεί (στο 1957) πρέπει να βρίσκεται σήμερα και η Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών, αφού για να πάς π.χ. στην Νέα Υόρκη χρειάζεσαι συνολικά στην καλύτερη περίπτωση περίπου 19 ώρες, όταν με την «κακιά» Ολυμπιακή χρειαζόσουν 10 ώρες.

Η έλλειψη αερομεταφορέα που να εκτελεί διηπειρωτικά δρομολόγια αναβάθμισε τον ρόλο της Τουρκίας και έκανε το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης τον αεροπορικό κόμβο της νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Το έγκλημα που τελέστηκε στις αερομεταφορές είναι ίσως από τα μεγαλύτερα εγκλήματα που διαπράχθηκαν εις βάρος της χώρας.

Εμείς οι τότε εργαζόμενοι γνωρίζουμε πολύ καλά και από πρώτο χέρι το τι παίχτηκε εκείνο το διάστημα. Ξεχωρίσαμε τους τότε υπαίτιους, όπως τον Κωστή Χατζηδάκη της Νέας Δημοκρατίας, η οποία εξακολουθεί να τον κρατά στιγματίζοντας το κόμμα με τις ενέργειες του, το υπόβαθρο των οποίων στο σύνολό τους υποθάλπουν ποινικές ευθύνες που κανείς εισαγγελέας δεν τόλμησε να ακουμπήσει.

Θα προσθέσουμε όμως και το εξής:

Όπως όλοι θυμόμαστε το moto της εποχής τού σωτηρίου έτους 2008 ήταν «ότι η Ο.Α. είναι μια κρατικοδίαιτη εταιρία που πληρώνει ο Ελληνικός Λαός και όταν θα έκλεινε θα κάναμε 30 νοσοκομεία, 200 σχολεία», μέχρι ότι «κάθε μέλος κάθε ελληνικής οικογένειας θα εισέπραττε 600 ευρώ», όπως μάς έλεγε ο Στέφανος Μάνος, αλλά και όποια άλλη ΑΝΟΗΣΙΑ είχε σκεφτεί το τότε επιτελείο του κύριου ΧΑΤΖΗΔΑΚH…

Για να επιτύχει το κλείσιμο της Ο.Α. ο κος Χατζηδάκης χρησιμοποίησε μια καταδικαστική απόφαση τού Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, για την οποία η Ο.Α. δικάστηκε ΕΡΗΜΗΝ, διότι ο ΙΔΙΟΣ είχε δώσει εντολή να μην παρευρεθεί η εταιρία στο δικαστήριο!..

Ασχέτως αν ένα χρόνο μετά το ξεπούλημα της Ο.Α. το Δημόσιο την εκπροσώπησε για να πληρώσει τα πρόστιμα που της είχαν επιβληθεί…

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μάλιστα, άλλαξε την απόφασή του και δικαίωσε την Ο.Α. όταν τού προσκομίστηκαν τα πραγματικά στοιχεία της εταιρίας. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα πραγματικά στοιχεία της εταιρίας αρχικά δεν είχαν προσκομιστεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με εντολή της τότε ηγεσίας τού υπουργείου Μεταφορών (να σάς θυμίσουμε ότι την καταγγελία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο την είχε κάνει η αεροπορική εταιρία που τελικά απέκτησε μεγάλο κύκλο εργασιών της Ο.Α.)…

Το αληθινό χρηματικό ποσό που πήρε το Δημόσιο από αυτή την ιδιωτικοποίηση είναι πολύ δύσκολο να το μάθουμε, αφού μέχρι και σήμερα δεν έχει τελειώσει η εκκαθάριση και υπάρχουν δικαστήρια σε εξέλιξη. Όπως, επίσης, ξέρουμε ότι η Ο.Α. δεν μπορεί να «κλείσει» σαν εταιρία εξαιτίας της Σύμβασης τού ΩΝΑΣΗ με το Δημόσιο.

Οι 4.000 εργαζόμενοι της Ο.Α. απολύθηκαν όλοι. Δυστυχώς μέχρι σήμερα οι μισοί από αυτούς δεν έχουν εισπράξει ούτε την νόμιμη αποζημίωση απόλυσης, παρόλο που έχουν δικαιωθεί ακόμα και στα δικαστήρια. Και το χειρότερο είναι ότι έχουν κατασυκοφαντηθεί από κάθε πολιτικό ανθρωπάκι μεγάλου ή μικρού βεληνεκούς.

Να δούμε, όμως, αυτός ο «άθλος» τού κύριου Χατζηδάκη και των συνεργατών του τι έχει κάνει στην ελληνική αγορά των αερομεταφορών και στην οικονομία γενικότερα.

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ είχε κύκλο εργασιών, δηλαδή εισέπραττε, 1.200.000.000 ευρώ τον χρόνο και επιδοτείτο για 12 «άγονες γραμμές» με 22.000.000 ευρώ, όπως προκύπτει από τούς ισολογισμούς και τούς κωδικούς τού προϋπολογισμού τού Ελληνικού Κράτους. Εδώ πρέπει να αναφερθούν και τα εξής:

  • Ότι η επιδότηση της Ο.Α. ξεκίνησε το 2004. Παλαιότερα δεν επιδοτούνταν ούτε με μια δραχμή, ενώ εκτελούσε τις πτήσεις των «άγονων γραμμών».
  • Η Ο.Α. έκανε δωρεάν το σύνολο των κρατικών αποστολών σε όλο τον κόσμο.
  • Η Ο.Α. δεν πληρώνονταν για τα εισιτήρια των ευρωβουλευτών, και όχι μόνο αυτών, από και προς το Ευρωκοινοβούλιο.
  • Επίσης, η Ο.Α. έκανε δωρεάν το σύνολο των αεροδιακομιδών σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ επωμίστηκε και όλο το κόστος της μεταφοράς της στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με κόστος πάνω από 200.000.000 ευρώ.

Μετά την “επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση” τής Ο.Α. τα 700.000.000 ευρώ τού υπερατλαντικού δικτύου τα μοιράστηκαν οι τρεις συμμαχίες, με την μερίδα τού λέοντος να παίρνει η συμμαχία της γερμανικής Lufthansa…

Την εσωτερική αγορά την μοιραστήκαν 4 ελληνικές αεροπορικές εταιρίες και μια 1 ξένη, με απόλυτο και υποδειγματικό τρόπο καθώς «φαίνεται» ότι υπάρχει ανταγωνισμός και με σχεδόν όλες τις δράσεις τους να είναι επιδοτούμενες από το κράτος…

Οι άγονες γραμμές από 12 έγιναν 38, και από 22.000.000 ευρώ που στοίχιζαν επί της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας τώρα στοιχίζουν 180.000.000 ευρώ! Χωρίς να γίνονται αεροδιακομιδές ασθενών, και χωρίς τις δωρεάν κρατικές αποστολές.

ΑΥΤΗ η μεγάλη ιδιωτικοποίηση μάς στοιχίζει γύρω στα 250.000.000 ευρώ. Δηλαδή έκλεισαν την Ολυμπιακή που ήταν κερδοφόρα για να πληρώνουμε στους ημέτερους 250.000.000 ευρώ!!! Mπράβο τους!..

Θα πρέπει, ακόμη, να πούμε ότι η Ο.Α. σαν βασικός παίκτης στην ελληνική αγορά ήταν αυτή που πίεζε τις τιμές προς τα κάτω, τόσο στις προγραμματισμένες πτήσεις όσο και στις τσάρτερ, και για αυτό ήθελαν να την κλείσουν οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές (χαρακτηριστική η σχετική δήλωση τού αντιπρόεδρου τής Lufthansa ένα έτος πριν το κλείσιμο της Ο.Α.)

Κοιτάζοντας προσεκτικά και άλλους τομείς της οικονομίας που έχει η ιδιωτική πρωτοβουλία τον έλεγχο παρατηρούμε ότι όλες οι εταιρείες θέλουν:

  1. Να έχουν το κράτος πελάτη, να έχουν δωρεάν εργαζόμενους μέσω τού ΟΑΕΔ, να έχουν ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ,
    να έχουν ειδικές διευκολύνσεις σε θέματα φορολογίας, μισθοδοσίας και ασφάλισης εργαζόμενων.
  2. Όποιος επενδυτής δεν τα έχει αυτά μετακομίζει στο εξωτερικό και μετά φέρνει τα προϊόντα του να τα αγοράσουν οι Έλληνες εργαζόμενοι…

Έτσι έχουν τα πράγματα σήμερα μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που ξεπουλήθηκε για να μην πληρώνει το κράτος…

Το οποίο πληρώνει την ιδιωτική πρωτοβουλία 250 εκατ. ευρώ, δηλαδή πάνω από 500.000 ευρώ την ημέρα!..»

Με πληροφορίες από 60gr.wordpress.com

 

  •  
    87
    Shares
  •  
  •  
  • 87
  •