Ως «παγίδα χρέους» χαρακτηρίζεται από ορισμένους κύκλους η πρωτοβουλία Belt and Road

Σχεδόν έξι χρόνια μετά την προτεινόμενη από τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping, η πρωτοβουλία Belt and Road Initiative (BRI), το μεγάλο όραμα για την προώθηση της κοινής ανάπτυξης μέσω της καλύτερης σύνδεσης μεταξύ των χωρών και των περιφερειών, μετατράπηκε σε λύση για την επιτάχυνση της παγκόσμιας συνεργασίας για μεγαλύτερη ευημερία.

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι 125 χώρες και 29 διεθνείς οργανισμοί έχουν μέχρι στιγμής υπογράψει συμφωνίες συνεργασίας με την Κίνα για την από κοινού κατασκευή του Belt and Road, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τον Μάρτιο στην επίσημη ιστοσελίδα της Belt and Road.

Όμως, ενώ ο παγκόσμιος ενθουσιασμός και η εμπιστοσύνη στη BRI αυξάνεται, κάποιοι προσπαθούν συχνά με κακές προθέσεις να αποθαρρύνουν την ευρεία υιοθέτησή της, και να στείλουν παραπλανητικά μηνύματα σε έθνη που επιδιώκουν να επωφεληθούν από τη συμμετοχή τους στην BRI. Ένα τέτοιο μήνυμα ισχυρίζεται ότι η BRI ωθεί ορισμένες χώρες σε «παγίδα χρέους».

  • Πρώτον, οι αναπτυσσόμενες χώρες προφανώς κι επιδιώκουν να βελτιώσουν την κακή υποδομή τους, με την BRI να ικανοποιεί τις ανάγκες αυτές.
  • Δεύτερον, οι κατηγορίες για παγίδα χρέους είναι εξαιρετικά αμφισβητήσιμες. Στην πραγματικότητα, παίρνοντας ως παράδειγμα την Αφρική, τα χρέη που αυτή οφείλει στην Κίνα αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού της χρέους. Οι κατηγορίες για «παγίδα χρέους» είναι πολύ πιθανό να δημιουργήθηκαν από ορισμένες δυτικές χώρες που επιδιώκουν να αντισταθούν στον ολοένα κι αυξανόμενο παγκόσμιο ρόλο της Κίνας.
  • Τρίτον, η συνεργασία της BRI ακολουθεί την αρχή της εκτεταμένης διαβούλευσης, της κοινής συμβολής και των κοινών ωφελειών, γεγονός που αποδεικνύει ότι η συνεργασία της BRI βασίζεται σε διαπραγματεύσεις μεταξύ των μερών και δεν είναι ποτέ μονομερής. Ως εκ τούτου, η ρητορική «παγίδευσης χρέους» είναι εξαιρετικά άδικη.

Πηγή:xinhuanet.com