«Χαστούκι» στις εταιρείες τεχνολογίας από την Πολιτεία της Καλιφόρνια

Ο κυβερνήτης Τζέρι Μπράουν υπέγραψε νόμο, ώστε να παρέχει στους καταναλωτές ευρεία δικαιώματα περί προσωπικών δεδομένων.

Ένα σημαντικό νομοσχέδιο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, υπογράφηκε στην Καλιφόρνια χθες, καθώς είναι έτοιμο να αναδιαμορφώσει τον τρόπο λειτουργίας της Silicon Valley. Όταν τεθεί σε ισχύ ο νόμος, οι άνθρωποι που ζουν στην «Χρυσή Πολιτεία» θα μπορούν να ενημερώσουν τις εταιρείες να σταματήσουν τη συλλογή ή την πώληση των προσωπικών τους δεδομένων. Σε δύο ψηφοφορίες την χθες, η Γερουσία και η Συνέλευση της Πολιτείας ψήφισαν ομόφωνα το νομοσχέδιο, με τον κυβερνήτη Τζέρι Μπράουν να το υπογράφει μέσα σε λίγες ώρες. Οι υπερασπιστές της ιδιωτικής ζωής κατάφεραν να περάσουν τον νέο νόμο. Ο κ. Marc Rotenberg, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Πληροφόρησης για την Προστασία του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου, δήλωσε ότι ο νόμος σημαίνει ότι η ιδιωτικότητα μπορεί να αποτελέσει ένα θέμα που θα επηρεάσει τις επόμενες εκλογές.

«Αυτό αποτελεί ορόσημο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στις Ηνωμένες Πολιτείες«, δήλωσε ο Ρότενμπεργκ. «Ο Νόμος για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στην Καλιφόρνια στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι οι πολίτες ενδιαφέρονται για την ιδιωτικότητα και ότι οι νομοθέτες θα ενεργήσουν προς αυτή την κατεύθυνση«.

Ο Σύνδεσμος Διαδικτύου, μια ομάδα συμφερόντων που εκπροσωπεί τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως το Facebook, το Google, το Uber, το Amazon και η Microsoft, ανέφερε ότι δεν προηγήθηκε αρκετή δημόσια συζήτηση για το νομοσχέδιο.

«Είναι αποφασιστικής σημασίας να προχωρήσουμε οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής για να διορθώσουμε τις αναπόφευκτες, αρνητικές συνέπειες πολιτικής και συμμόρφωσης που θα επιφέρει αυτή η συμφωνία της τελευταίας στιγμής για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις της Καλιφόρνιας«, ανέφερε η ομάδα σε δήλωση.

Το νομοσχέδιο AB 375 ή ο νόμος για την προστασία των καταναλωτών στην Καλιφόρνια μετατρέπει το επιχειρηματικό μοντέλο του τεχνολογικού κόσμου, επιτρέποντας στους τακτικούς χρήστες του διαδικτύου να ζητούν τα δεδομένα που έχει συλλέξει μια εταιρεία από αυτούς και τα οποία έχουν πωληθεί. Αυτό μόνο θα μπορούσε να ανοίξει τα μάτια των καταναλωτών. Οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν ότι η διαδικτυακή τους δραστηριότητα παρακολουθείται για στοιχειοθετημένη διαφήμιση, αλλά δεν έχουν πλήρη γνώση για το ποια δεδομένα χρησιμοποιούνται.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να ζητήσουν λεπτομερή κατάλογο σύμφωνα με το νομσχέδιο, το οποίο χρηματοδοτείται από το μέλος της συνέλευσης Ed Chau και τον γερουσιαστή Robert Hertzberg, και οι δύο Δημοκρατικοί. Ζευγάρι που έχει την δυνατότητα να πει, «Να σταματήσει αυτό«, και θα μπορούσε να φέρει μια μεγάλης μετατόπισης στο πώς οι επιχειρήσεις του Διαδικτύου λειτουργούν. Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε ισχύ στις αρχές του 2020 και οι χορηγοί του νομοσχεδίου λένε ότι στο μεταξύ θα συνεργαστούν με το γραφείο του γενικού εισαγγελέα για να αναπτύξουν ένα σχέδιο για την επιβολή του νόμου.

Πηγή:cnet.com

2Shares